Hlavní obsah

Očkovací kampaň zacílí na komunity, zapojí se další známé tváře

Foto: SZ Michal Šula

Podávání vakcíny v Národním očkovacím centru v pražské O2 areně.

Reklama

Ministerstvo zdravotnictví zadalo reklamní agentuře, aby propagaci očkování proti covidu-19 zaměřila na spolky, asociace a zájmová sdružení. S kampaní mají pomoci také youtubeři.

Článek

Stovky tisíc lidí v Česku se stále nenechaly očkovat proti covidu-19. Ministerstvo zdravotnictví se tomu snaží přizpůsobit kampaň. Nově se chce více soustředit na zájmové skupiny, spolky, náboženské nebo národnostní komunity. Zapojit chce také co nejvíce „influencerů“ ze známých osobností.

Ministerstvo uzavřelo tento týden smluvní dodatek s reklamní společností Remmark, která pro státní očkovací kampaň zajišťuje prostor v médiích. Podle dokumentu se má do propagace vakcín zapojit co nejvíce nezávislých médií, včetně těch komunitních. Kampaň s názvem „Udělejme tečku za koronavirem“ by se tak měla dostat i do uzavřenějších společenských skupin.

Zároveň ministerstvo zadalo, aby zájem o očkování povzbudilo co nejvíce známých osobností.

„Osobnosti bude dodavatel oslovovat podle vlivu, který vytvářejí prostřednictvím sociálních sítí (například youtubeři), nebo ty, které se těší popularitě a uznání například díky účinkování v úspěšném televizním či rozhlasovém pořadu,“ stojí v dodatku, který navazuje na smlouvu mezi ministerstvem a agenturou z letošního dubna a je veřejně dostupný v Registru smluv.

Šéf komunikačního odboru Ministerstva zdravotnictví Daniel Köppl připomněl, že už v první fázi kampaně vystoupilo několik známých osobností a sportovců, například basketbalista Patrik Auda nebo bývalý fotbalový reprezentant Pavel Nedvěd.

„I v další fázi kampaně chceme s touto formou komunikace pokračovat,“ uvedl Köppl. O jaké známé tváře půjde, však nechtěl prozradit. „Jména v tuto chvíli ještě nemáme, pokud jde o influencery, tak podnikáme první kroky,“ uvedl za firmu Remmark Roman Heřman. Blíže cíli je podle něj druhá část kampaně, v níž jde o to rozšířit mezi veřejnost informaci o možnosti očkovat se v centrech bez předchozí registrace.

Podle údajů Ministerstva zdravotnictví mělo v Česku do čtvrtka ukončené očkování proti koronaviru více než pět milionů lidí, tedy skoro 47 procent obyvatel země. Od prosincového začátku vakcinace aplikovali zdravotníci dosud 10,6 milionu dávek vakcíny. V poslední době však tempo očkování klesá.

K tomu, aby se virus nešířil ani mezi neočkovanými lidmi, je podle odborníků třeba pro kolektivní imunitu nejméně 70 procent očkovaných obyvatel.

Reklama

Doporučované