Hlavní obsah

Oděvní firma Blažek expanduje. Příští rok spustí evropský e-shop, nejvíc čeká od Skandinávie

Ve Skandinávii zákazníci utrácí za módu víc než jinde. Firma proto začne s on-line kampaněmi tam.Video: Zuzana Hodková, Seznam Zprávy

 

Reklama

Největší česká oděvní firma Blažek Praha míří do zahraničí. V příštím roce spustí evropský on-line obchod. Nejprve se chce zaměřit na skandinávské země, kde zákazníci za módu utrácejí nadstandardně, cílí ale i na Rumunsko či Irsko. „Svět on-linu nezná hranic,“ říká zakladatel firmy Ladislav Blažek.

Článek

Mezinárodní web firma intenzivně připravuje už dva roky, spustí ho v roce 2020. Země, ve kterých by se jí s evropským webem mohlo dařit, si vytipovala také díky drobné sondě: sledovala, jak nakupují cizinci v její kamenné prodejně na pražském Václavském náměstí.

Odstartovat chce ve skandinávských zemích, kde zákazníci za módu utrácejí nadstandardně. V hledáčku má ale i na Irsko či Rumunsko.

„Obchod bude operovat po celé Evropě. Bude možné si objednávat zboží odkudkoliv, což zatím nenabízíme,“ vysvětlil v rozhovoru pro magazín Byznys televize Seznam zakladatel firmy Ladislav Blažek. Kamenné pobočky v jednotlivých zemích firma zatím neplánuje. Přidá je až v případě, že se jí bude v dané zemi dařit.

„Bude to o on-line marketingu. To je věc, kterou myslím, že poměrně dobře umíme,” dodává Blažek.

Zkušenost z krizového roku

Jeho společnost už jednu zahraniční zkušenost má. Před krizí v roce 2008 působila v Polsku, kde měla nejenom on-line shop, ale i několik kamenných obchodů. Po vypuknutí krize ale Polsko opustila. „Byla to drahá zkušenost,“ přiznává Blažek.

Firma tak nyní působí v Česku a na Slovensku. V loňském roce měla tržby 577 milionů korun – o 15 procent více než v roce 2017. Do pěti let by si chtěla sáhnout na miliardu. Přidání dámské kolekce ale Ladislav Blažek neplánuje. „Nechceme tříštit síly,” vysvětluje největší tuzemský prodejce pánských obleků.

Reklama

Související témata:

Doporučované