Hlavní obsah

Oktoberfest navštívilo více lidí než loni. Vypili přes 7 milionů litrů piva

Jak vypadal letošní Oktoberfest? Podívejte se ve videu (Video: Reuters)

 

Reklama

3. 10. 2017 19:49

Letošní 184. ročník mnichovského festivalu Oktoberfest, jehož brány se dnes večer po osmnácti dnech zavřou, navštívilo 6,2 milionu lidí. To je asi o 600 tisíc návštěvníků více než předchozí rok.

Článek

Loni do areálu mnichovské Tereziánské louky, kde se festival koná, dorazilo 5,6 milionu návštěvníků, nejméně od roku 2001. V obou případech na návštěvnost podle všeho výrazně dopadla obava z terorismu. Zatímco v roce 2001 se Oktoberfest uskutečnil nedlouho po teroristických útocích z 11. září v USA, loni mu předcházela dvojice menších útoků přímo v Bavorsku.

Letošní návštěvností, k níž přispěli i hosté z USA, Británie nebo Švýcarska i Zimbabwe, se Oktoberfest znovu vrátil na úroveň let 2012 až 2014. To na něj ročně zavítalo kolem 6,4 milionu lidí.

Mezi návštěvníky Oktoberfestu tradičně patří nejoblíbenější pivovary přímo z Mnichova. Těch původních je celkem šest. Nejznámější a zároveň nejstarší je Augustiniánský pivovar založený už v roce 1328. Dalším je například pivovar Hofbräu, jehož pivnice a ležák jsou známy po celém světě.

Pořadatelé festivalu, v čele s Josefem Schmidem, uvedli, že návštěvníci festivalu vypili letos více než 7,5 milionu litrů piva. Jeho cena se oproti loňskému roku nepatrně zvedla. Nejlevnější litr piva stál 10,60 eura (277 Kč), nejdražší přišel na 10,95 eura (286 Kč). Loni se za jeden máz platilo 10,40 až 10,70 eura.

K Oktoberfestu nepatří jen pití, ale také jídlo. Návštěvníci si k pivu můžou dát preclíky nebo pro Německo typické klobásy na různé způsoby, nejpopulárnější je zřejmě klobása s příchutí kari.

Policie na Tereziánské louce zasahovala v 1900 případech, ale celkově zhodnotila festival jako pokojný. Zaznamenala méně tělesných zranění než loni, zároveň ale stoupl počet sexuálních deliktů, bylo jich téměř sedm desítek.

Na bezpečnost letos pořadatelé kladli zvláštní pozornost. Celý areál festivalu byl oplocen a lidé, které u vstupu čekaly kontroly, si do něj nemohli vzít batohy ani velké tašky. Na bezpečnost dohlíželo na 600 policistů a téměř čtyři desítky kamer. Přísnější pravidla platila i pro zásobovací vozy, které musely areál každý den opustit dříve, než do něj vstoupili první návštěvníci.

Novinkou letošního festivalu byla první oficiální aplikace, ve které mohli návštěvníci najít mapy, informace k jednotlivým prodejním stanům nebo například slovníček pojmů typických pro Oktoberfest. Aplikace předčila očekávání pořadatelů, stáhlo si ji přes 80 tisíc uživatelů chytrých telefonů.

Počátek pivních slavností spadá do roku 1810. Tehdy po své svatbě uspořádali bavorský korunní princ Ludvík a jeho manželka Tereza Sasko-Hildburghausenská pro obyvatele na louce za Mnichovem slavnost s koňským dostihem. Akce měla úspěch a začala se konat pravidelně v říjnu, odtud pochází název Oktoberfest. Svůj název si udržela i poté, co kvůli teplejšímu počasí posunuli organizátoři začátek na září.

Na dlouhou tradici pivního festivalu jsou Němci patřičně hrdí. Každý rok jich tisíce obléknou tradiční barevné bavorské kroje.

Sdílejte článek

Reklama

Doporučené