Hlavní obsah

Plán vyšel. Lidé tráví na Facebooku méně času než dříve, nedostává se k nim tolik virálních videí

K úbytku aktivity na Facebooku vedly změny ve zobrazování obsahu (Video: Reuters)

 

Reklama

4. 2. 2018 16:06

Facebook zveřejnil čtvrtletní výsledky hospodaření firmy. Kvůli změnám v zobrazování obsahu zaznamenal pětiprocentní úbytek denní aktivity, podle jeho finančního ředitele se však pokles brzy zastaví.

Článek

Sociální síť Facebook řeší pokles denní aktivity na sociální síti - aktuálně o pět procent. Důvodem je především nedávná změna v zobrazování obsahu, po které Facebook přestal uživatelům na hlavní stránce zobrazovat tolik virálního obsahu.

„Právě jsme zveřejnili čtvrtletní výsledky a aktualizaci naší komunity. V roce 2018 se plánujeme zaměřit na to, aby Facebook nebyl jen zábavou, ale byl také prospěšný pro společnost a lidé se na něm cítili dobře. Snažíme se toho dosáhnout podporou smysluplných propojení mezi lidmi, spíše než pasivní konzumací obsahu,“ uvedl zakladatel Facebooku Mark Zuckerberg na svém osobním profilu.

„Už v minulém čtvrtletí jsme podstoupili kroky ke snížení počtu zobrazených virálních videí, abychom s lidským časem nakládali lépe. Dohromady jsme provedli změny, které zredukovaly čas strávený na Facebooku o 50 milionů hodin denně. Zaměření pozornosti na smysluplná propojení povede k dlouhodobé stabilitě naší komunity i byznysu,“ dodal Zuckerberg.

Modrá sociální síť také poprvé od svého vzniku zaznamenala pokles denních uživatelů ze Spojených států a Kanady. Za první čtvrtletí klesl počet denních uživatelů v regionu o jeden milion lidí, zastavil se na 184 milionech aktivních uživatelů denně. Akcie firmy po zveřejnění výsledků klesly o tři procenta, momentálně se drží na hodnotě 181,26 dolaru. To je v přepočtu asi tři a půl tisíce korun.

Podle finančního ředitele Facebooku Davida Wehnera se však úbytek aktivity brzy zastaví. „Pokles uživatelů v Severní Americe byl zapřičiněn změnami v zobrazování obsahu, proto neočekáváme, že půjde o pokračující trend,“ prohlásil.

Sdílejte článek

Reklama

Doporučované