Hlavní obsah

Na Blanku naváže Vlasta. Pražský městský okruh se bude držet pod zemí

Setkání v Centru architektury a městského plánování.Video: Seznam Zprávy

 

Reklama

Více než desetikilometrová část okruhu od komplexu Blanka na východ je nyní v projektové přípravě a má z velké části vést tunely.

Článek

Nedokončený městský okruh je jedním z velkých nedostatků současné dopravní infrastruktury české metropole. Náměstek primátora pro územní rozvoj Petr Hlaváček a náměstek pro dopravu Adam Scheinherr nyní veřejnosti představují, jak si představují, že tento problém vyřeší. A také kdy.

Městský nebo také vnitřní okruh funguje v úseku z Pelc-Tyrolky tunelem Blanka směrem do Prahy 6 a 5 a Strahovským tunelem a Mrázovkou k Barrandovskému mostu a Jižní spojce. Na východě města končí Štěrboholskou radiálou. První část okruhu byla zprovozněna v 80. letech, naposledy byl v září 2015 otevřen tunelový komplex Blanka.

V minulosti rada schválila dopracování studie alternativní trasy dokončení vnitřního okruhu, která měla vést z větší části po povrchu. Radní však usnesení zrušili a rozhodli, že se bude připravovat jen tunelová varianta přezdívaná Vlasta. Před více než rokem vedení města schválilo, že projekt za zhruba 307 milionů korun připraví firmy SG 0081 PTB a Satra.

Podle varianty Vlasta povede asi desetikilometrová trasa z Pelc-Tyrolky přes Balabenku do Štěrbohol. Bude se skládat ze tří úseků, první z Pelc-Tyrolky na Balabenku, druhého z Balabenky ke Štěrboholské a třetí částí má být tzv. Libeňská spojka.

Největší změna oproti předchozím návrhům zpočívá v délce tunelů. Pod zemí povede celkem 8,5 kilometru plánované dostavby okruhu. Jedná se o podstatnou část desetikilometrového úseků na východ od severního ústí tunelu Blanka. Nová trasa je plánována skrz přírodní památku Bílá skála, kterou již protíná železniční tunel.

Vnitřní Městský okruh, na rozdíl od toho vnějšího Pražského, staví Hlavní město Praha. Jedná se o rozsáhlou síť městských tříd a tunelů podél širšího centra, která nahradila původně zamýšlený systém tří severojižních magistrál a západovýchodních tangent.

Reklama

Související témata:

Doporučované