Hlavní obsah

Porucha v systému řízení způsobila dvouhodinový zákaz letů nad Belgií

Foto: Shutterstock

Výpadek v systému nahrávání letových dat zapříčinil částečný dvouhodinový zákaz letů nad Belgií. (Ilustrační foto)

Reklama

19. 7. 2018 20:24

Dopravních spojů z pražského letiště v Ruzyni se komplikace spojené s lety nad Belgií nijak nedotkla.

Článek

Belgie ve čtvrtek po šestnácté hodině na téměř dvě hodiny z bezpečnostních důvodů částečně uzavřela svůj vzdušný prostor. Kvůli poruše v systému řízení letového provozu nesměla v celé zemi pozdě odpoledne a v podvečer startovat ani přistávat žádná letadla. Podle agentury AFP belgická národní centrála pro kontrolu leteckého provozu Belgocontrol uvedla, že problém už byl vyřešen a kolem 18:00 se letový provoz v zemi začal postupně obnovovat. Nad Belgií nesměly přelétávat letouny do výšky 7 500 metrů.

„Provoz je postupně obnovován,“ řekl AFP mluvčí Belgocontrol Alain Kniebs. Úplný návrat k normálu očekává kolem 20:00.

Agentura Belgocontrol vyhlásila režim prázdného nebe po dobu trvání problému, který se týkal „nahrávání letových dat“ o letových plánech.

Pražské letiště žádný zrušený let nehlásilo. „Nepředpokládáme, že by to mělo dál nějaký výrazný dopad na lety z Prahy nebo do Prahy. V souvislosti s tou situací jsme zaznamenali pouze jedno zhruba hodinové zpoždění na odletu a stále čekáme na přílet jednoho letadla z Bruselu,“ řekla mluvčí pražského letiště Marika Janoušková krátce po šesté odpolední, tedy už po odstranění problému.

Největšími z šesti letišť v Belgii jsou bruselské mezinárodní letiště a letiště Charleroi. Podle internetových stránek bruselského letiště byly desítky letů opožděny, zrušeny nebo odkloněny.

Belgický vzdušný prostor byl uzavřen po 16:00 z bezpečnostních důvodů, vysvětlil AFP mluvčí Belgocontrol Alain Kniebs. Šlo podle něj o „velmi výjimečnou“ událost. Agentura Belgocontrol nedokázala říci, kolika letů a pasažérů se komplikace týká.

Čtvrteční událost se netýkala letounů pohybujících se nad úrovní 8000 metrů. Ty už řídí jiné centrum z nizozemského Maastrichtu. „To znamená, že letounu, který spojuje například Dánsko se Španělskem, se to netýká, protože letí dostatečně vysoko,“ upřesnil Kniebs.

Sdílejte článek

Reklama

Doporučované