Hlavní obsah

Potravináři se mohou opět zapojit do soutěže o Českou chuťovku

Foto: Seznam Zprávy

Ilustrační snímek.

Reklama

31. 8. 2020 17:30

Výrobci potravin z Česka se mohou opět zapojit do soutěže o značku Česká chuťovka, která jim má pomoci proniknout s jejich produkty do povědomí zákazníků. Přihlášky mohou posílat do 17. září.

Článek

Ocenění, která se udělují v deseti kategoriích, budou předána 20. října v sídle Senátu, oznámili dnes organizátoři.

Soutěž, která se koná dvanáctým rokem, především pomáhá spotřebitelům objevit chutné české potraviny. Umožňuje dát o sobě vědět i malým a středním výrobcům, kteří jinak nemohou konkurovat velkovýrobcům v nákladech na reklamu, a proniknout s jejich produkty do povědomí spotřebitelů.

Hlavním kritériem soutěže je především chuť, ale i vzhled, vůně a konzistence výrobku, uvedli pořadatelé ze společnosti Sympex Group. Soutěž pořádají ve spolupráci s Ministerstvem zemědělství, Senátem a jeho komisí pro rozvoj venkova a Vysokou školou chemicko-technologickou v Praze.

Loni v soutěži o „značku, která si na nic nehraje“ získalo ocenění 61 výrobců pro svých 185 produktů. V souběžné soutěži o značku Dětská chuťovka, kterou hodnotí dětská porota, uspělo 26 pokrmů pro děti ve věku od šesti do 16 let.

Od roku 2013 je komisí každoročně udělován titul Rytíř české chuti. Je určen osobnosti, která se svou dlouholetou prací v některém z potravinářských oborů zasloužila o výbornou pověst českých potravin. Loni titul Rytíře české chuti za celoživotní přínos potravinám získala odbornice Jana Dostálová za významný přínos potravinářskému výzkumu a Jaroslav Radoš za rozvoj výroby masných výrobků v podkrušnohorském regionu.

Značku Dobrý tuzemský potravinářský výrobek Česká chuťovka se rozhodla založit skupina nezávislých potravinářských odborníků v 90. letech, kdy vrcholilo období honby spotřebitelů za co nejlevnějšími potravinami, čemuž se přizpůsobovali nejen prodejci, ale i výrobci potravin, aby obstáli v konkurenci levných výrobků mnohdy ze zahraničí.

Podle pravidel se soutěží například v kategorii pekařských, cukrářských, mléčných i masných výrobků. Svoji kategorii mají třeba nealkoholické nápoje, ale i piva, vína a lihoviny. Přihlášený výrobek musí splňovat vysoké senzorické parametry, zejména výrazné chuťové vlastnosti, stojí v pravidlech.

V Česku je mnoho značek označujících kvalitu potravin. Nejznámější je Klasa, kterou stamiliony korun ročně podporuje i stát. Další je například Regionální potravina, která je vázaná na daný kraj. Jsou ale i další označení, například logo Vím, co jím, které označuje potraviny obsahující vyvážené výživové hodnoty. Logo Zdravá potravina se zase objevuje na pokrmech, které neobsahují zbytečné množství chemických konzervantů a barviv.

Sdílejte článek

Reklama

Doporučované