Hlavní obsah

Praha 1 Bakalovi pronájmy luxusních butiků neprodlouží. Na prostory v Pařížské vypíše soutěž

Foto: Profimedia.cz

Radnice musí do roku 2020 vybrat nového nájemce.

Reklama

Nájemní smlouva městské části s firmou Luxury Brand Management končí v roce 2020. Do té doby musí radnice vybrat nového nájemce.

Článek

Praha 1 neprodlouží firmě Luxury Brand Management manželů Bakalových pronájmy lukrativních prostor v Pařížské ulici. Radní městské části se v úterý po vyhodnocení všech nabídek rozhodli nájem firmě LBM ukončit. Dosavadní smlouva končí za rok a půl, do té doby radnice vybere jiného nájemce.

Radnice pronajímá LBM zhruba polovinu z dvaceti nebytových prostor, jež v Pařížské ulici vlastní. Pirátská strana v tiskové zprávě minulý týden napadla záměr, který členové radnice před časem vyvěsili na úřední desce. Radnice podle ní původně plánovala smlouvy prodloužit – ale bez soutěže a s cenami hluboko pod tržní hodnotou.

Starosta Prahy 1 Oldřich Lomecký (TOP 09) tehdy rozhodnutí smlouvy prodloužit zdůvodňoval záměrem v domech investovat. „Jedním z argumentů byla nutnost vložení nějakých investic a rekonstrukčních prací,“ prohlásil.

Nesouhlasil ani s tím, že by ceny nájmů byly příliš nízké. „Srovnat takhle ta čísla může jen někdo zvenčí a je to trochu diletantismus. Musí se také počítat, kolik peněz tam vložili a jestli by se jim muselo něco vyplácet. Vystřelit, že to je málo, je takový politický populismus,“ dodal Lomecký.

Nyní Lomecký otočil. Po schválení záměru a jeho zveřejnění na úřední desce zpravidla následuje opětovné schvalování na radě. Tentokrát už samotného pronájmu. K tomu ale nyní nedojde a Praha 1 nové nájemce v budoucnu vysoutěží.

„Tímto chceme dementovat informaci, která proběhla nedávno v médiích, že rada smlouvy prodloužila. Není to pravda, záměr, který byl vyhlášen, je vlastně otevřením veřejné soutěže o tyto prostory,“ sdělil v úterý ČTK. Doplnil, že se očekává, že ve výběrovém řízení, které radnice vyhlásí, se podaří dosáhnout výrazně vyšších nájmů.

Luxury Brand Management provozuje v Praze 14 luxusních butiků a celkem zastupuje téměř 25 značek. Jediným akcionářem společnosti je podle obchodního rejstříku podnikatel Zdeněk Bakala, známý hlavně v souvislosti s kauzou OKD, jehož část v minulosti ovládal. Bakala vlastní i vydavatelství Economia. Luxury Brand Management byla založena v roce 2010. Firma loni vykázala ztrátu zhruba 38 milionů korun. Michaela Bakala je podle obchodního rejstříku místopředsedkyní představenstva.

Reklama

Doporučované