Hlavní obsah

Prazdroj zdraží lahvová piva i plechovky, dotkne se to jeho prémiových značek

Co se dělo v Prazdroji poté, co ho převzal dnešní majitel (video z roku 2017).

 

Reklama

Největší tuzemský pivovar chystá od 1. října zvýšení cen v řádu desítek haléřů.

Článek

Plzeňský Prazdroj od 1. října zdraží některá svá piva v lahvích a plechovkách. Zvýšení cen v průměru o 3,6 procenta, tedy asi o 50 haléřů, se dotkne zejména ležáků a prémiových piv jako Pilsner Urquell, Radegast 12 a Gambrinus 12.

Čepovaných piv v sudech a tancích ani desetistupňových piv Gambrinus či Radegast v lahvích a plechovkách se zdražení nedotkne, beze změny zůstanou i všechny varianty nealkoholického piva Birell.

Zvyšování cen agentuře ČTK potvrdil mluvčí pivovaru Zdeněk Kovář.

Prazdroj naposledy zdražoval loni v říjnu, rovněž piva v lahvích a plechovkách o 3,6 procenta.

Ceny čepovaných piv v sudech a tancích tak zůstávají na stejné úrovni od roku 2018. Prazdroj to odůvodňuje tím, že restaurace a hospody jsou těžce zasažené kvůli koronavirovým opatřením na jaře a chce jim aspoň částečně ulehčit situaci.

Do znovunastartování společnosti po koronavirové krizi investoval Prazdroj přes 300 milionů korun. Podpořil restaurace a hospody, ale i obchody, spotřebitele, své zaměstnance i obyvatele žijící v blízkosti jeho pivovarů.

Letošní zdražení zdůvodňuje pivovar svojí obchodní strategií. Další, menší pivovary se většinou přizpůsobují cenové politice Prazdroje, takže se nedá vyloučit, že bude následovat další zdražování u jiných značek.

Prazdroj loni zvýšil zisk na 4,8 miliardy korun. Prodal rekordních 11,7 milionu hektolitrů piva.

Pivovar vlastní od konce března roku 2017 japonská skupina Asahi. Letošní výsledky ale budou výrazně ovlivněné pandemií koronaviru.

Reklama

Doporučované