Hlavní obsah

Pražský dopravní podnik dá bez soutěže zakázku za půl miliardy firmě nejbohatšího Čecha

Jak to vypadalo v létě v pražských tramvajích?Video: Barbora Kalátová

 

Reklama

Dopravní podnik chce mít ve více než 120 tramvajích klimatizace. Bude to stát zhruba půl miliardy korun.

Článek

Pražský dopravní podnik chce dát společnosti Škoda Transportation stamilionovou zakázku bez soutěže.

Ještě do konce letošního roku by měli pracovníci firmy patřící PPF nejbohatšího Čecha Petra Kellnera v první tramvaji 15T vyzkoušet, zda do ní lze dodatečně nainstalovat klimatizace.

Pokud bude vše fungovat bez problémů, dostane klimatizaci i dalších více než 120 tramvají. Praha by za to měla zaplatit přes 422 milionů korun bez DPH. S daní se částka pohybuje okolo půl miliardy.

Část politiků z vedení magistrátu však kritizuje to, že by Škoda Transportation měla dostat zakázku bez výběrového řízení.

„Záměr zlepšit klima v pražských tramvajích příliš rychle zmutoval do plánu poslat půl miliardy bez soutěže výrobci tramvají. Navíc bez toho, že by takovou věc odsouhlasili v rozpočtu města zastupitelé,“ řekla náměstkyně primátorky Petra Kolínská (Trojkoalice), která také sedí v dozorčí radě pražského dopravního podniku.

Jejím místopředsedou je rovněž pražský radní Karel Grabein Procházka z ANO. Ten na dotaz Seznamu pouze uvedl, že zadání zakázky přímo Škodě Transportation minulý týden při jednání dozorčí rady podpořil.

O tom, že část tramvají právě klimatizace nemá, se znovu debatovalo letos v létě. Kdy se nejen Praha několik týdnů potýkala s vysokými teplotami.

Foto: Dopravní podnik hlavního města Prahy

Do více než 120 tramvají typu 15T mají být nainstalovány klimatizace.

Dopravní podnik tvrdí, že nikdo jiný než firma patří PPF nemůže zakázku dostat. „Nelze použít jiný typ klimatizace z důvodu vlastnických práv Škody Transportation na řídící software vozu,“ uvedla mluvčí dopravního podniku Aneta Řehková.

Vedoucí komunikace společnosti Škoda Transportation Michal Tobrman k tomu jen řekl, že jejich obchodní vztahy nekomentují.

Řehková potvrdila, že první klimatizaci nainstalují do tramvaje do konce roku 2018. Bude to stát 3,41 milionu korun bez DPH.

„Na tramvajích bez klimatizace budou demontovány ventilační kontejnery, které jsou umístěny na střešní části vozu a budou nahrazeny klimatizačními kontejnery. K správnému proudění vzduchu musí být demontovány a upraveny podstropní vzduchové rozvodné kanály a software pro nastavení parametrů regulace klimatizace,“ popsala mluvčí dopravního podniku.

Po Praze jezdí také novější typ tramvají 15T ForCity, které už klimatizace mají. A Praha za ně zaplatila přes dvě miliardy korun.

Reklama

Doporučované