Hlavní obsah

Přední módní značky skoncovaly s vychrtlými modelkami

Módní domy proti podvyživeným modelkám.Video: Tereza Nováková

 

Reklama

Vychrtlé modelky na podzimních přehlídkách již neuvidíte. Přední módní značky se po dlouholeté kritice odhodlaly ke změně.

Článek

Luxusní módní značky jako Christian Dior nebo Gucci dále nechtějí vychrtlé modelky na svých přehlídkových molech. Od teď musí mít modelky konfekční velikost větší než 30.

Módní firmy LVMH a Kering k tomuto kroku přistoupily poté, co byly kritizovány, že svými požadavky podněcují k poruchám příjmu potravy.

Jednou ze značek patřící do francouzského koncernu LVMH je mimo jiné Louis Vuitton. Značka způsobila rozruch ve chvíli, kdy dánská modelka Ulrikke Hoyer zveřejnila fotku s komentářem, že je podle castingové ředitelky Ashley Brokaw příliš tlustá a celý den musí pít jen vodu.

Kvůli podvyživeným modelkám jsou značky kritizovány dlouhodobě - především z důvodu podporování nerealistického pohledu na lidské tělo, které v mnoha případech může vést k poruchám příjmu potravy.

Ředitel firmy Kering Francois-Henri Pinault doufá, že touto změnou inspiruje i další značky módního průmyslu.

Ve Francii vstoupil v květnu v platnost dokonce zákon, který zakazuje najímání vychrtlých modelek. V případě porušení mohou firmy dostat pokutu ve výši až 75 tisíc euro. V horším případě by hrozil šéfovi společnosti trest odnětí svobody až na šest měsíců.

Změny vejdou v platnost před vypuknutím Pařížského týdne módy.

Reklama

Doporučované