Hlavní obsah

Při nehodě Tesly zahynuli dva lidé. Volant ovládal pouze autopilot

Foto: Tesla

Tesla měla nehodu, při níž zahynuli dva lidé (ilustrační fotografie).

Reklama

V sobotu v USA havaroval elektromobil Tesla S. Za volantem však nikdo neseděl a vůz pravděpodobně řídil autopilot. Nehoda si vyžádala dva životy.

Článek

Při nehodě Tesly S v sobotu večer nedaleko amerického města Houstonu zahynuli dva muži. Vůz ve vysoké rychlosti nevybral zatáčku, sjel z vozovky, narazil do stromu a začal hořet.

Po uhašení požáru našla policie dva mrtvé cestující, jednoho na sedadle spolujezdce, dalšího v zadní části vozu. „Na sedadle řidiče nikdo neseděl,“ potvrdila agentuře Reuters Cinthya Umanzorová z tamní policie.

Není zcela jasné, co se při havárii dělo, elektromobil však údajně řídil autopilot. Tesla a úřady pro silniční bezpečnost událost zatím nekomentovaly.

V poslední době se kvůli několika podobným nehodám zvýšila pozornost vůči systému autonomního řízení, který americký výrobce elektromobilů používá. Americká agentura pro automobilovou bezpečnost v březnu uvedla, že vyšetřuje 27 nehod, které souvisí s elektromobily Tesla. V poslední době došlo nejméně ke třem dalším.

Současný asistenční systém řízení Tesly však není zcela samostatný, na což upozorňuje i sama automobilka. Beta verze technologie Full Self Driving od řidičů stále vyžaduje pozornost. Ti by měli být připraveni nad řízením kdykoli převzít kontrolu. Podle společnosti k nehodám dochází spíš kvůli nepozornosti a lhostejnosti řidičů.

Loni v červnu se na Twitteru objevilo video, kde automobil Tesla Model 3 narazil do převráceného kamionu na dálnici v Tchaj-wanu. Auto, které údajně využívalo samořídicí systém, bez jakékoli známky brzdění nabouralo do překážky. Společnost Elona Muska tak čelí kritice, že nedělá dost, aby zvýšila bezpečnost technologie Autopilot.

Sobotní nehoda se stala zrovna v době, kdy se Tesla chystá uvést na trh aktualizovaný software s plně automatickým řízením. Šéf Tesly Elon Musk si od něj slibuje obchodní úspěch a uvedl, že je „vysoce přesvědčen, že letos vůz bude schopen řídit sám sebe s větší spolehlivostí než u lidí“.

Než bude možné novou technologii automatického řízení uvést na trh, musí překonat bezpečnostní a regulační překážky.

Reklama

Doporučované