Hlavní obsah

Problém: Když už pražské přívozy fungují, nepojmou dostatečný počet cestujících

Mosty v havarijním stavu nahrazují přívozy. Když už jezdí, nepojmou dostatečný počet cestujících. (Video: Seznam.cz)

Zatímco přes Libeňský most nesmí veřejná doprava, ale pouze chodci, železniční most je právě pro pěší uzavřen. Mezi Výtoní a Smíchovem tak jezdí přívoz, jehož kapacita ale není dostačující.

Článek

Železniční most byl chodcům uzavřen 15. prosince, opravy na něm budou trvat dva roky. Cestující, kteří si přes něj zkracovali trasu mezi Výtoní a Císařskou loukou, tak musí využívat přívozu. Ten obvykle jezdí jednou za dvacet minut, v dopravní špičce jednou za deset minut. Při kapacitě 12 osob převeze denně 400 až 500 cestujících, což je srovnatelné s mnohonásobně většími přívozními linkami, které brázdí Vltavu například u Podbaby. O přívoz je tedy zájem, a ačkoliv to tak v mrazivém dni nevypadá, někdy musí brát kapitán cestující i na dvakrát.

Podle projektanta Pražské integrované dopravy Tomáše Prouska je větší loď pro přívoz mezi Výtoní a Císařskou loukou v jednání. Ačkoliv se tramvaj z Výtoně dostane na druhý břeh řeky Vltavy asi za 4 minuty, cestujícím se přívoz prý vyplatí. Stejně jako u železničního mostu má fungovat větší plavidlo i v místě zřícené Trojské lávky - Praha 8 plánuje, že pojme až několik stovek osob najednou. Současný přívoz byl posledních 14 dnů mimo provoz, průtok Vltavy totiž přesahoval povolenou normu, a tak měli cestující smůlu.

I poblíž uzavřeného Libeňského mostu by mohl fungovat přívoz, břehy řeky je podle Tomáše Prouska možné na takovou variantu uzpůsobit. Problém však spočívá v tom, že přes Vltavu vede pouze třetina až čtvrtina celého mostu, a tak by přívoz řešil potíže jen sporadicky. Pravděpodobnější se zdá být postavení takzvaného „rámusáku”, který by jako provizorní most vedle toho Libeňského sloužil pro veřejnou dopravu.

Reklama