Hlavní obsah

První minuty rozhodnou. Jak neurazit nové majitele Prazdroje z Japonska

Rychlokurz s japanoložkou, jak si získat nové majitele Prazdroje.

 

Reklama

Na co by si manažeři plzeňského pivovaru měli dát pozor při jednání s novými majiteli? S japonoložkou jsme si prošli základní chyby, které mohou způsobit velká nedorozumění.

Článek

Tetování na viditelném místě je jednou z věcí, která vám může v očích Japonce velmi přitížit. V jejich kultuře podobné zkrášlování těla odkazuje na svět kriminálníků.

Manažeři pivovaru Plzeňský Prazdroj, který od dubna oficiálně převzala japonská pivovarnická skupina Asahi, mohou v jednání s novými majiteli udělat řadu přešlapů a nemusí si to ani uvědomit.

Markéta Koryčánková, japanoložka, která se o byznysové delegace ze země vycházejícího slunce stará, pro Seznam Zprávy předvedla a okomentovala nejčastější chyby.

Japonci jsou v první řadě velmi citliví na dochvilnost. Přijít na schůzku o pár minut později představuje katastrofální start. Omluvy a výmluvy nepřijímají.

„Japonci dají velmi na čas. Pokud chcete udělat dobrý dojem, přijďte včas a raději 10 minut až čtvrt hodiny dopředu," říká Markéta Koryčánková.

Pivo pro více jak 120milionový národ představuje velmi oblíbený nápoj. Podívejte se na video níže a zjistíte, jak populární je pivo v porovnání s tradičním rýžovým vínem a stejně tak, jaké rady dostávají čeští manažeři při jednání s Japonci.

Japonci pivo milují. Nikdy před nimi ale neztraťte tvář, radí japanoložka.

Reklama

Doporučované