Hlavní obsah

Brno podpoří využívání sdílených kol, budou dvakrát denně půl hodiny zdarma

Foto: město Liberec

Ilustrační foto.

Reklama

Brno podpoří využívání sdílených kol. Ve městě působí společnosti Rekola a Nextbike, které službu poskytují, a nyní je možné si kolo dvakrát denně půjčit na půlhodinu zdarma.

Článek

„Město tak chce pokračovat v podpoře nemotorové dopravy, která je stále oblíbenější,“ řekla primátorka Markéta Vaňková (ODS). Z městského rozpočtu půjdou letos na tuto službu dva miliony korun. Radní Petr Kratochvíl (ODS) řekl, že nedokáže předpovědět, jak dlouho tato částka vydrží. Kdyby však byl zájem lidí natolik velký, bude jednat o tom, aby město službu podpořilo až do konce letošní sezony.

Nextbike má po městě rozmístěných 400 kol, Rekola 150 a do šesti týdnů chce přidat díky této podpoře dalších 100. Zatímco první z provozovatelů má parkovací místa, kde jsou kola k dispozici, téměř po celém městě, Rekola jsou především v širším centru, Králově Poli, Židenicích či v městské části Brno-sever. Obvykle jsou kola tam, kde už existují stojany, aby je bylo možné parkovat na místě k tomu určeném. „Prosím všechny, ať kola nechávají tak, aby nepřekážela chodcům,“ řekla Vaňková.

Každý zájemce o využití kola musí mít nainstalovanou aplikaci jedné či obou společností a v ní verifikovanou platební metodu. Kolo stačí odemknout pomocí QR kódu a po jízdě zase jednoduchým zámkem zamknout. Dosud se za půl hodiny jízdy u obou společností platí mezi 20 a 30 korunami, lidé ale také mohou mít předplatné a dělají se i různé marketingové akce, které mají lidi k jízdě přilákat. Oba provozovatelé vnímají podporu města jako důležitou. A to jak tím, že bude možné jezdit zadarmo, tak tím, že se město za využívání kol postaví. „Funguje to tak dobře v řadě dalších měst, kde už se samosprávami spolupracujeme,“ shodli se Jan Toman za Rekola a Dan Rambousek za Nextbike.

Město se dále snaží budovat i infrastrukturu, protože Brno patří k těm městům ČR, v nichž nejsou podmínky nikterak příznivé, a řada lidí, především žen, se do provozu podle zkušeností Rambouska bojí. „Prosíme o shovívavost, protože stavby jdou pomaleji. Ale snažíme se a čeká nás spousta komplikovaných i drahých projektů,“ zmínil Kratochvíl například stavbu několika podjezdů, aby se páteřní cyklostezky křížily s velkými silnicemi mimoúrovňově.

Reklama

Související témata:

Doporučované