Hlavní obsah

Bohumín investoval do lepší přístupnosti přírodních památek

Foto: Getty Images

Ilustrační foto.

Reklama

Cyklisté se tak nyní bezpečněji dostanou ke Kališovu jezeru, pro motoristy město nechalo postavit záchytné parkoviště v osadě Kopytov, v blízkosti soutoku Odry s Olší. Do obou projektů radnice investovala 660 tisíc korun.

Článek

Přístup ke Kališovu jezeru po Šunychelské ulici je po úpravách pro cyklisty bezpečnější. Město totiž nechalo upravit křižovatku s dálničním výjezdem v Šunychlu. Nové dopravní řešení má ochránit cyklisty, kteří míří z centra města směrem ke Kališovu jezeru či dále k soutoku řek. „Stávající stezka se o zhruba o 70 metrů protáhla a nově vede až za křižovatku. Dosud končila v kopci a kola, která nabrala rychlost jízdou z mostu, musela náhle vybočit do vozovky. Nové řešení je komfortně provede křížením komunikací a z cyklostezky sjedou až za ním,“ uvedl starosta Petr Vícha (ČSSD).

Kvůli zvýšení bezpečnosti se změnilo i svislé a vodorovné značení. Aby řidiči vyjíždějící z dálnice cyklisty neohrozili, musí počítat se značkou Stůj, dej přednost v jízdě. Současně se snížil počet jízdních pruhů. „Dosud zde byly dva s odbočením vpravo i vlevo. Novým nástřikem se vozovka zúžila na jeden pruh společný. Vzhledem k tomu, že šunychelský výjezd z dálnice není příliš frekventovaný, neměla by tato varianta způsobovat zácpy,“ doplnil starosta. Město zaplatilo za úpravy 570 tisíc korun.

Kromě nové cyklostezky se město rozhodlo usnadnit přístup také motoristům, kteří se přijedou podívat na soutok Odry s Olší, který patří k zajímavým přírodním místům regionu. „Sportovně vybavení výletníci k němu míří na kole, někteří i pěšky. Řada z nich ale tak dlouhou cestu nezvládne. V Kopytově proto vyrostla nová odstavná plocha. Návrh na její vybudování vzešel z loňských setkání s občany v městských částech,“ uvedla mluvčí radnice Jana Končítková.

Odstavnou plochu ze zhutněného recyklátu nechalo město vybudovat na konci Šunychelské ulice v Kopytově. Na místě může parkovat až pět automobilů. „Od ní už to turisté budou mít pěšky k soutoku pohodlných 1,5 kilometru. Jediný vhodný prostor k umístění parkovacího plácku se nacházel za předposledním kopytovským domem, pár metrů za značkou zakazující další jízdu motorových vozidel,“ uvedl Roman Pak z odboru životního prostředí a služeb. Projekt vyšel město na 90.000 korun.