Hlavní obsah

Kvůli stavbě zastávky bude uzavřena část rušné Masarykovy ulice v Olomouci

Foto: Seznam Zprávy

Ilustrační foto.

Reklama

Kvůli stavbě nové tramvajové zastávky bude od pondělí 21. března až do 13. června uzavřena další část rušné Masarykovy ulice spojující centrum Olomouce s hlavním vlakovým nádražím.

Článek

Nová uzavírka se bude týkat úseku od křižovatky s ulicí Dr. Milady Horákové po křižovatku s Dukelskou ulicí, kde nyní končí stavební prostor pro nový most přes řeku Moravu. ČTK to dnes sdělil primátorův náměstek Martin Major (ODS).

Z ulice U Soutoku se po dobu stavby zastávky a uzavírky další části Masarykovy ulice stane obousměrná ulice. Kvůli zachování průjezdu do kasáren 9. května tam budou dočasně zrušena podélná stání. „V květnu pak také dojde ke zrušení dočasně povoleného stání v Masarykově ulici, aby bylo možné realizovat vodorovné dopravní značení. Od 1. července už zde totiž plánujeme plně obnovit provoz,“ uvedl Major.

Tramvajovou zastávku U Bystřičky ve směru k hlavnímu nádraží město společně s dopravním podnikem přebuduje na zastávku vídeňského typu, v níž je nástupiště tvořeno úsekem vozovky zvýšeným zcela nebo téměř na úroveň chodníku. Zvýší se díky tomu bezpečnost cestujících. Rekonstrukce zastávky ve směru na hlavní nádraží bude včetně úprav tramvajové trati a sloupů trakčního vedení stát 23 milionů korun. Tato investice navazuje na stavbu nedalekého mostu přes řeku Moravu, který má být pro tramvaje i auta zprovozněn 1. července.

Stavební práce na tramvajové zastávce U Bystřičky se podle Majora budou týkat úseku dlouhého 113,5 metru v prostoru mezi mostem přes Bystřici a stavbou protipovodňových opatření, jejichž součástí je nový most přes řeku Moravu. „Právě probíhající stavby protipovodňových opatření a souvisejících uzavírek chceme využít k rekonstrukci tramvajové zastávky, tak aby vše bylo hotové v době, kdy budou dokončeny práce kolem mostu a koryta řeky,“ podotkl Major.

Náklady na rekonstrukci tramvajové zastávky si rozdělí radnice a Dopravní podnik města Olomouce. Necelých devět milionů korun zaplatí město za rekonstrukci vozovky, chodníků a vybudování zastávky. Zbývajících zhruba 14 milionů korun představují náklady spojené s tramvajovou tratí včetně trolejí a trakčních sloupů, které uhradí Dopravní podnik města Olomouce.

Stavba mostu na Masarykově třídě je součástí rozsáhlých protipovodňových opatření v sousedství centra Olomouce. Projekt začal na jaře 2018, stát bude 730 milionů korun. Investice zahrnuje stavbu dvou mostů v Komenského ulici a na Masarykově třídě, výstavbu hrází a protipovodňových zdí i rozšíření koryta řeky Moravy a nábřeží. Nový most v Komenského ulici už byl předloni v únoru otevřen pro dopravu.

Reklama

Doporučované