Hlavní obsah

Více než půlka vozů MHD v Pardubicích nemá v prostoru pro cestující klimatizaci

Ilustrační foto.

Více než polovina vozů městské hromadné dopravy v Pardubicích nemá v prostoru pro cestující klimatizaci. Cestování v parných dnech je tak v nich pro lidi náročnější. Ve většině vozů je aspoň klimatizovaná kabina pro řidiče.

Článek

Podnik se proto snaží, aby teď plně klimatizované vozy jezdily na linkách co nejvíc. „Upřednostňujeme v létě plně klimatizované vozy, ale vždycky to nejde je dát do provozu, stávají se poruchy, nehody, tak jsou na dílně a nejde je nasadit,“ řekl provozně technický náměstek dopravního podniku Petr Drápalík.

Dopravní podnik má ve svém vozovém parku 57 vozidel plně klimatizovaných, dalších 57 má klimatizovanou kabinu pro řidiče a 11 vozidel nemá klimatizaci vůbec. „Klimatizovaná kabina pro řidiče není moc účinná, ale na sražení nejvyšších teplot to částečně stačí. V salonu pro cestující už je to horší, tam klimatizace nedosáhne,“ řekl řidič Luděk Pražák.

Řidiči mají v teplejších měsících letní stejnokroj, kraťasy a triko s krátkým rukávem. Podnik jim zajišťuje nápoje. „Od května do září dáváme řidičům iontové přípravky, na každé konečné je sodobar, kde si mohou doplnit tekutiny,“ řekl Drápalík.

Nejdelší pracovní směny řidičů jsou kolem deseti hodin, začínají brzo ráno, kdy ještě není vedro, odpolední směny zase končí o půlnoci, kdy už je také snesitelné klima, dodal řidič. Cestující si podle něj často stěžují, když je v autobuse horko a nedýchatelno.

„Cestující hůře snáší neklimatizovaná vozidla. Pokud je ve voze vyšší teplota, žádají zapnutí klimatizace, popřípadě si stěžují, že není zapnutá. Ve vozech, kde je klimatizace, zase otevírají okýnka a snižují její účinnost,“ řekl Pražák.

Doporučované