Hlavní obsah

Železniční lávka v Pardubicích bude v provozu od roku 2024

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Na každý nový článek vám budeme posílat upozornění do emailu.

Foto: Seznam Zprávy

Ilustrační foto.

Reklama

V Pardubicích pokračuje instalace lávky pro pěší, která překlene koleje a spojí vlakové nádraží s jižní částí města. Přímá pěší či silniční spojnice na vlak ze sídliště Dukla zatím není.

Článek

Lávka z Dukly na nádraží byla v krajském městě dlouhodobým tématem. Lidé se po ní projdou v roce 2024. Kromě lávky politická reprezentace jednala i o podchodu, jeho výstavba by ale byla komplikovanější a dražší.

Radnice hledala, jak lávku za desítky milionů korun zaplatit, ohlížela se mimo jiné po evropských dotací. Nakonec se Správa železnic uvolila a zahrnula lávku do modernizace železničního uzlu. Lávka bude bezbariérově přístupná, povede nad celým kolejištěm a na všechna nástupiště.

„Stanice tak přestane být překážkou pro místní obyvatele, a naopak významně posílí přístupnost i bezpečnost celé lokality,“ řekla mluvčí Správy železnic Nela Friebová.

Aktuálně stavební firma montuje dílce lávky a připravuje je na instalaci. Pilíře už stojí. Lávka bude dlouhá 37 metrů. Část dnes dělníci s pomocí jeřábu instalovali nad koleje, pokračovat s umístěním dílů lávky budou v neděli. Stavba pak bude hotová v listopadu.

„Lávka je svým způsobem ojedinělá, čekalo se na ni dlouho, je to velký stavební prvek. Její zprovoznění budeme směřovat s dokončením celé stavby. A už teď se začneme zabývat tím, jakou formou ji budeme udržovat. Lávka je monolitní, všechno, co je nad trakčním vedením je z pohledu údržby velice složité,“ řekl generální ředitel SŽ Jiří Svoboda.

Během toho pokračuje celková modernizace uzlu. Pracuje se na výstavbě pátého nástupiště, dosud byla v Pardubicích čtyři. Bude zastřešené a stejně jako na ostatní nástupiště povedou k němu eskalátory. Stavební firma rovněž dělá kabelovod, protihlukové stěny a staví železniční most nad ulicí Jana Palacha.

Celá modernizace stanice stavebně skončí v květnu 2024. Investiční náklady jsou vyčísleny na 6,3 miliardy korun. Správa železnic by pak měla ještě opravit funkcionalistickou výpravní budovu z roku 1958, podle generálního ředitele s tím začne nejspíš v roce 2024.

Reklama

Související témata:

Doporučované