Hlavní obsah

Oprava kolejí na Malé Straně jde zatím rychleji, než se čekalo

Foto: Getty Images

Ilustrační foto.

Reklama

První část rekonstrukce tramvajové trati na Malé Straně skončí v pondělí, což je o tři dny dříve, než pražský dopravní podnik (DPP) předpokládal. ČTK dnes o tom informovala mluvčí DPP Aneta Řehková.

Článek

Důvodem je dobré počasí. Od 13. února tak bude opět průjezdná Letenská ulice a práce se přesunou do Karmelitské. Zatím není jasné, jestli se náskok při opravách podaří udržet, podle původního harmonogramu by práce měly skončit 31. března. Důvodem oprav je opotřebovanost kolejí.

Práce v Letenské ulici začaly 28. ledna, následovat nyní bude úsek mezi Malostranským náměstím a Hellichovou, přičemž DPP zavede náhradní autobusovou dopravu X20 v trase Malostranské náměstí – Malostranská – Malostranské náměstí. Ve dvou závěrečných etapách, které jsou v plánu od 4. do 31. března, se práce přesunou do úseku mezi Hellichovou a Vítěznou ulicí.

Druhá etapa v Karmelitské ulici začne podle aktuálních informací 13. února a podnik zatím počítá s původním termínem dokončení 4. března. Celkové zkrácení prací podle technického ředitele DPP pro povrchovou dopravu Jana Šurovského zatím není zaručené. „Máme za sebou teprve první čtvrtinu, budeme se všemi silami snažit tyto tři dny ušetřit až do konce opravy. Bude ale záležet, jestli nám počasí bude přát jako doposud,“ uvedl.

Objízdné trasy pro řidiče vedou přes druhý břeh Vltavy a Smetanovo nábřeží, kolem čehož vznikla před zahájením prací diskuse. Radnice Prahy 1 nepodpořila, aby město uzavřelo i Smetanovo nábřeží a dopravu vedlo přes Blanku. Podle starostky Prahy 1 Terezie Radoměřské (TOP 09) by to bylo velmi složité. „Nemůžete nábřeží uzavřít lidem, kteří tam žijí, nemůžete ho uzavřít dopravní obsluze. A v tom je právě ten problém,“ uvedla dříve. V takto otevřené oblasti by podle ní bylo velmi obtížné zjišťovat, kdo má na průjezd právo a kdo ne, a uzavření by tak bylo v podstatě nevymahatelné.

V roce 2019 magistrát uzavřel na několik dní průjezd Malou Stranou mezi Valdštejnskou ulicí a Újezdem kvůli rekonstrukci kolejí na Smetanově nábřeží. V metropoli se od 90. let minulého století mluví o trvalém omezení vjezdu aut na Smetanovo nábřeží i na Malou Stranu, nikdy se však neuskutečnilo. Nyní končící magistrátní politická reprezentace v roce 2020 zakázala odbočení z mostu Legií na Smetanovo nábřeží, čímž si vysloužila kritiku ODS a ANO a minulého vedení Prahy 1. Loni město nechalo na jedné straně Smetanova nábřeží rozšířit chodníky a vytvořit pás pro cyklisty. Město také plánuje rekonstrukci Malostranského náměstí, není však jasné, kdy začne.

Reklama

Doporučované