Hlavní obsah

Praha zatím vyměnila nebo začala s výměnou přístřešků na 24 zastávkách

Foto: Gonzalo Bell, Shutterstock.com

Ilustrační foto.

Reklama

Firma Technologie hlavního města Prahy (THMP) pokračuje s výměnou přístřešků na zastávkách MHD, zatím ji dokončila nebo zahájila na 24 místech v metropoli. Do června firma plánuje nahradit zhruba 300 z přibližně 700 přístřešků.

Článek

Francouzská firma JCDecaux provozovala stovky přístřešků v metropoli na základě smlouvy z roku 1994, výměnou za jejich zajištění a údržbu a nájem městu na nich může provozovat reklamu. Smlouva skončila koncem loňského června, vedení města již před tím rozhodlo o tom, že pořídí vlastní mobiliář.

Přístřešky začaly THMP vyměňovat koncem loňského roku, v zimních měsících podle mluvčího harmonogram nastavily s ohledem na počasí na 25 až 30 kusů za měsíc. "Aktuální lednový harmonogram je dodržován, pouze dvě lokality byly přerušeny z důvodu zjištěné kolize s inženýrskými sítěmi. Po technickém vyřešení kolize budeme v pracích pokračovat " uvedl mluvčí společnosti Martin Drozd.

Firma zatím práce dokončila nebo s nimi začala například ve Stodůlkách, v Horní Měcholupech, v Modřanech, na Bílé Hoře, na Zemance, ve Štěrboholech nebo v Malé a Velké Chuchli. Na jaře by se podle Drozda měly práce zrychlit, v březnu firma plánuje vyměnit 60 přístřešků, v dubnu 61, v květnu 68 a v červnu 55. Celkem má výměna trvat asi dva roky.

Na podobu nových zastávek v minulosti město vypsalo designovou soutěž, prototyp poté nechalo umístit na Palackého náměstí. Standardní zastávka podle dřívějšího vyjádření ředitele THMP Tomáše Jílka vyjde na zhruba 350 tisíc korun bez náhradních dílů a dalšího vybavení a instalace včetně vybudování základů se vejde do 100 tisíc korun.

V budoucnu by se na zastávkách měly objevit i nové prvky, část reklamních ploch podle dřívějších informací například nahradí LCD panely, na kterých budou informace o kulturních nebo sportovních akcích a v případě neočekávaných událostí zprávy krizového centra magistrátu. Podle vyjádření vedení města by se měl v budoucnu počet přístřešků rozšířit nad stávající počet, čímž chce magistrát reagovat na žádosti městských částí.

O nové zastávky se zatím provizorně stará THMP, počítá se nicméně s tím, že je převezme dopravní podnik, který také v soutěži vybere provozovatele reklamních ploch. Oficiálně to však zástupci města ani podniku ještě nepotvrdili. „Definitivní rozhodnutí o správě mobiliáře zatím nepadlo,“ uvedl Drozd.

Reklama

Doporučované