Hlavní obsah

Středočeský kraj aktualizoval zásady územního rozvoje pro Bezděčínskou spojku

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Na každý nový článek vám budeme posílat upozornění do emailu.

Foto: Seznam Zprávy

Ilustrační foto.

Reklama

Správa železnic může zahájit projektování takzvané Bezděčínské spojky, která zahrne výstavbu nové dvoukolejné trati pro nákladní dopravu a propojí výhybnu Bezděčín se stanicí Mladá Boleslav město.

Článek

Krajští radní ve čtvrtek schválili aktualizaci zásad územního rozvoje, odsouhlasit je ještě musí krajští zastupitelé.

Bezděčínská spojka má zrychlit vlakové spojení Prahy, Mladé Boleslavi a severovýchodu Čech a zpřístupnit centrum Mladé Boleslavi. „Vydání aktualizace spočívá ve vymezení koridoru v úseku Nepřevázka – Mladá Boleslav město. Krajský úřad se vypořádal s uplatněnými stanovisky všech dotčených orgánů, vyhodnotil výsledky projednání a zpracoval návrh rozhodnutí o námitkách a návrh vyhodnocení připomínek, které byly zaslány dotčeným, včetně ministerstva pro místní rozvoj,“ uvedl mluvčí hejtmanství David Šíma.

Bezděčínská spojka je vedena z trati Nymburk – Mladá Boleslav. U výhybny Bezděčín se má odpojit a vést podél dálnice D10. „Spojka mimo jiné pomůže přivést nákladní dopravu ze železničního uzlu v Nymburce k automobilce Škoda Auta. Vlaky se tak vyhnou současné, sklonově náročnější trase přes hlavní nádraží v mladoboleslavské části Čejetičky,“ uvedl náměstek hejtmanky pro oblast regionálního rozvoje Jiří Snížek (Piráti). Součástí nové dvoukolejné trati má být i nová stanice Mladá Boleslav východ.

Podle dřívějších informací Správy železnic (SŽ) by se takzvaná Bezděčínská spojka mohla začít stavět v roce 2025, před dvěma lety se počítalo s tím, že vyjde na asi 6,7 miliardy korun.

Reklama

Doporučované