Hlavní obsah

Řidiči by se měli Hradci Králové raději vyhnout, frekventovaná křižovatka bude přes léto rozkopaná

Okružní křižovatkou Brněnská v Hradci Králové denně projede na 30 tisíc automobilů. Křižovatka však bude po celé léto rozkopaná. Řidiče čekají objížďky nebo čekání v koloně, první den zmatkovali a jezdili do zákazu.Video: Michaela Rambouskouvá, Seznam Zprávy

 

Reklama

Křižovatku Brněnská v Hradci Králové, kterou projede až 30 tisíc automobilů denně, s počátkem července obsadili stavbaři. Kruhový objezd, který je na jedné z nejvytíženějších silnic v celém kraji, projde rekonstrukcí za téměř 60 milionů korun. Až do konce prázdnin se proto musí řidiči připravit na komplikace, nebo se této části Hradce raději úplně vyhnout.

Článek

Doporučení vyhnout se vjezdu do Hradce Králové platí zejména pro řidiče nákladních automobilů. Pro ně totiž není připravena žádná objízdná trasa a pokud neuhnou dostatečně daleko před Hradcem, budou muset přetrpět průjezd rozkopanou křižovatkou, která spojuje městský okruh s hlavním tahem na Brno.

Byť úředníci a policisté už téměř s měsíčním předstihem upozorňovali řidiče na plánované změny v dopravním značení, řada lidí v pondělí zmatkovala a často vjížděla tam, kam nemá. Například část brněnské silnice mezi kruhovým objezdem a střední průmyslovou školou je směrem k objezdu zaslepená, na což už na jejím okraji upozorňuje dopravní značka. Mnoho řidičů i přesto do ulice vjíždělo. Někteří se před zákazovou značkou otáčeli, téměř polovina vozů však zákazovou značku ignorovala a do křižovatky vjížděla.

„Samozřejmě jsme zjistili, že řidiči některé přestupky páchají. V některých místech se špatně orientují, leckdy je však páchají úmyslně. Určitě se na tato místa zaměříme a budeme tyto přestupky řešit,” uvedl mluvčí hradecké policie Ondřej Moravčík. Policisté chtějí upozorňovat i chodce a cyklisty, kteří nerespektují značky a zrušené přechody a dál chodí a jezdí tak, jak byli doposud zvyklí.

Zatímco řidiči nákladních vozů musí přes rozkopanou křižovatku projet, pro osobní automobily připravili policisté spolu s magistrátem a silničáři objízdné trasy. Ty jsou pro osobní vozy pouze doporučené a řidiči, kteří chtějí křižovatku projet, mohou.

Objízdná trasa vede přes rezidenční čtvrť Malšovice - ulicemi Mrštíkovou, Štefcovou a Náhon. Aby doprava v místě, kde jsou řidiči zvyklí se řídit pouze svislým dopravním značením či pravidlem pravé ruky, nezkolabovala, jsou na několika frekventovaných křižovatkách umístěny dočasné semafory. Objízdná trasa se z Malšovic vrací zpět na Brněnskou třídu a pak řidiči odbočí do Třebše, kudy vede objížďka ulicemi Palachovou, Štefánikovou a Zborovskou. Na křižovatce Palachovy a Milady Horákové silničáři kvůli větší plynulosti dopravy zbudovali provizorní kruhovou křižovatku.

V pondělí 2. července, kdy rekonstrukce začala, byla doprava po celém městě plynulá. Pomohly tomu blížící se státní svátky, díky nimž si velká část lidí vzala dovolenou a město se částečně vylidnilo. „Větší problémy očekáváme až v příštím týdnu, kdy se doprava vrátí do normálu, byť prázdninového,” uvedl policejní mluvčí Moravčík.

Hlavní a nejnáročnější část rekonstrukce má trvat do 2. září. „Je dobře, že se opravu podařilo naplánovat na prázdniny, kdy je obecně menší provoz a městská hromadná doprava jezdí podle prázdninových jízdních řádů,” říká mluvčí hradecké radnice Petr Vinklář. Přes kruhovou křižovatku totiž vede několik autobusových a trolejbusových linek, které v průběhu roku využívá řada obyvatel města z okolních čtvrtí pro cesty do práce a do školy v centru Hradce.

Provoz MHD však rekonstrukce příliš neovlivní. Pouze na dvou trolejbusových linkách budou nasazeny klasické autobusy. Linky, které křižovatkou projíždí, pojedou po objízdných trasách. Na úseku, který budou objíždět, nejsou žádné zastávky, pro cestující to tedy žádnou komplikaci neznamená.

Stavbaři na kruhovém objezdu zůstanou i po prázdninách, rekonstrukce má trvat až do listopadu. Od září by však objezd měl být již plně průjezdný. Rekonstrukce křižovatky má stát 58 milionů korun bez DPH a kromě nového povrchu dostane i dělící pruhy ze žulových kostek, které by měly řidiče snadno udržet v jejich pruhu. V minulosti totiž na křižovatce docházelo k nehodám způsobeným právě špatným přejížděním mezi pruhy.

Reklama

Doporučované