Hlavní obsah

Rohlík Bistro přežije karanténu. Prodejci v ní vyzkoušeli, co funguje

Foto: twitter.com/tyinternety

Rohlík Bistro přežije i po skončení karantény, rozhodl Tomáš Čupr.

Reklama

E-commerce se rapidně rozrůstá. Pomohla jí koronavirová zkušenost lidí, kteří se více naučili nakupovat přes internet. Společnost Rohlík proto bude pokračovat s rozvážkovou službou Bistro.

Článek

Každá krize přináší nové výzvy a s nimi přicházejí i nové příležitosti. Jedno z nejviditelnějších odvětví za koronavirové pandemie byla i e-commerce. Lidé si zvykli být mnohem častěji doma, některé technologické společnosti již i experimentují s home office na dobu neurčitou.

Příležitost v krizi vycítil i Tomáš Čupr se svojí rozvozovou službou Rohlík. V dobách tvrdé karantény představil projekt rozvozu jídel z restaurací, který pomůže restauracím, lidem uvězněným doma a samozřejmě i Rohlíku. Nyní ohlašuje jeho pokračování.

Rohlík Bistro

Od pondělí začne na svém webu nabízet šokově zchlazené potraviny z pražských restaurací, kam se řadí Alcron, Babiččina zahrada, Eska, Kantýna, Sia, Spojka Karlín, Pasta Fresca, V Zátiší. Zpočátku bude služba exkluzivní pro Prahu, ale v červenci se Rohlík Bistro rozšíří i do Brna. Služba slibuje až 40 rozdílných jídel, díky použité zchlazovací metodě by se neměl přerušit teplotní řetězec, čímž si jídlo uchovává původní chuť. Potraviny zůstanou použitelné i pět dní po zakoupení.

„Jsme nadšení, že si zákazníci službu oblíbili natolik, že ji vyžadují i po ukončení mimořádných opatření a zpětném otevření restaurací. A nám v Rohlíku zapadá do dlouhodobé strategie měnit kvalitu potravin a stravování,“ komentuje Olin Novák, komerční ředitel Rohlik.cz.

Foto: Rohlík - Jakub Jurdič

Ilustrační fotografie nabízeného jídla přes Rohlík Bistro.

Silná konkurence

Nicméně Rohlík Bistro není první rozvážkovou službou Tomáše Čupra. Již v roce 2012 představil Česku společnost Dáme Jídlo. Dva roky po založení však Čupr společnost prodal a nyní pro ni dokonce vybudoval i konkurenci. Nejde o přímý souboj, protože Dáme Jídlo se specializuje na rychlou dovážku přímo z restaurací bez další úpravy.

Podobný byznys plán jako Dáme Jídlo měl dnes již neexistující Uber Eats. Podle vyjádření firmy k tomuto kroku přistoupila, protože v Česku je příliš mnoho konkurence. Kromě Česka opustila rozvážková služba od Uberu také dalších šest zemí, a to Rumunsko, Ukrajinu, Egypt, Honduras, Uruguay a Saúdskou Arábii. V Česku na stejném principu fungují také společnosti Bolt a Wolt.

Potenciálním konkurentem služby Rohlík Bistro je překvapivě i stavební společnost Dek. Ta nabízí oběd pro pracovníka na stavbě. „Za mě je ten trh potenciálně obrovský. Ve stavebnictví pracuje velké množství lidí a jejich stravování není vyřešené,“ vysvětloval již dříve pro Seznam Zprávy nový podnikatelský záměr majitel Deku Vít Kutnar.

„Spolupracujeme s partnerskou firmou, která pro nás vaří na našich akcích. Vyvinuli jsme 12 hotových jídel, která se dají skladovat v teple. Je to jídlo bez konzervantů a éček a jakýchkoliv barviv,“ pokračoval Kutnar.

Digitalizace světa

Poptávky po jídle využil i tradiční český e-shop Alza, který začal nabízet trvanlivé potraviny na svém webu. Avšak Alza začíná využívat i stále posilující komunikaci přes internet. Spustila platformu Sdílej a ušetři, ve které spojuje sociální sítě s prodejem. „Stačí sehnat pár přátel, kteří mají zájem o stejný produkt, a nakoupit společně jako tým – každý člen skupiny pak získá zboží výhodněji,“ vysvětluje princip Alza ve své tiskové zprávě.

Ani nejsilnější konkurent Alzy, Mall, nestojí opodál. Posílil svou platformu partnerského prodeje Mall partner. Do programu se od počátku března zapojilo na 300 obchodníků, kteří se tak snažili kompenzovat své vypadlé příjmy kvůli karanténním opatřením.

„Experti se jednohlasně shodují na tom, že koronavirová krize významně urychlila digitalizaci retailu - a rychlý rozvoj Mall Partner je jasným důkazem. Obchod se zkrátka přesouvá na internet a marketplace je pro velké i malé snadnou cestou, jak dostat své zboží k zákazníkům,“ uvedl v tiskové zprávě ředitel Mall Partner Jakub Kováč.

Reklama

Doporučované