Hlavní obsah

Kultura: S producenty jako Netflix musíme počítat. Byznys s uměním na berlínském filmovém festivalu

Návštěva českého stánku na European Film Market v Berlíně. (Video: Tereza Willoughby, Seznam.cz)

13. 2. 2019 20:18

Co má z účasti na mezinárodním festivalu domácí kinematografie? Zhodnotili jsme působení České republiky na filmovém trhu v Berlíně.

Článek

Českou kinematografii tu zastupuje oddělení Státního fondu kinematografie Czech Film Center. Na festivalu má společný stánek s partnery ze Slovenska a Slovinska, nazvaný Central European Cinema. Slouží nejen k prezentaci aktuální české filmové tvorby, ale také jako místo setkávání filmových profesionálů ke konzultacím a navazování kontaktů.

Na filmovém trhu European Film Market se promítaly čtyři filmy s českou účastí. Snímek Domestik, Můj děda spadl z Marsu, Ostrým nožem nebo Skleněný pokoj podle světoznámého románu Simona Mawera. Snímek Skleněný pokoj byl podpořen filmovými pobídkami.

Jak se domácí kinematografie vyrovnává s nástupem streamovacích platforem typu Netflix a Amazon? Měly by být filmy vznikající v těchto produkcích zahrnuty ve státních dotacích? Sledujte ve videu výše.

Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Doporučené