Hlavní obsah

S Výdejnami radosti je konec. Zoot zavírá své pobočky, zkušební kabinky zůstanou

Foto: ZOOT

Společnost Zoot své Výdejny radosti definitivně zavírá.

Reklama

Internetový obchod s módou Zoot zavírá svá výdejní místa, navždy. Místo toho zavádí spolupráci s externími kamennými obchody, kam si zákazníci objednané zboží mohou přijít vyzkoušet. Proč? Zásadní změna nákupního chování.

Článek

Prodejny internetového obchodu Zoot končí. Důvodem jsou dopady koronakrize. Vydávání zboží bude ale pokračovat u partnerských obchodů.

Firma například eviduje skokový nárůst objednávek s doručením domů místo obvyklých „Výdejen radosti“, jak společnost své obchody nazývá. Definitivně se tak rozloučí s vlastními pobočkami výdejen. Ty naopak nahradí síť více než 120 módních obchodů se zkušební kabinkou. Během tohoto roku jich přibudou ještě další desítky.

„Chceme dosáhnout větší udržitelnosti a chovat se k planetě odpovědně, což obnáší i trošku větší zodpovědnost při nakupování. K tomu nám paradoxně pomohla pandemie, která radikálně změnila spotřebitelské chování,“ říká generální ředitel společnosti Milan Polák.

Podle něj se během loňského roku poměr objednávek doručených domů zvýšil z 20 procent na 60 procent. Díky tomu společnosti klesla také průměrná vratka ze 70 procent na 50 procent.

„Letos máme cíl dostat se postupně na průměrných 35 procent vráceného zboží,“ doplňuje změny Milan Polák.

Právě Výdejny radosti byly jedním z pilířů při zrodu módního e-shopu. Dlouhé roky se však potýkaly s vysokými náklady a zejména náročným systémem vratek, protože mnozí zákazníci si pod vidinou doručení zdarma bez placení předem objednávali mnohem více věcí, než bylo reálně potřeba.

„Máme zákazníky, kteří si objednali ročně věci dohromady za 600 tisíc korun, ale koupili zboží za 20 tisíc korun. Díky tomu jsme si spočítali, že 20 procent celých zásob máme neustále na cestě mezi naším skladem a Výdejnami radosti, což chceme změnit,“ vysvětluje šéf Zootu.

Zoot

Zoot je český internetový prodejce oblečení, obuvi, módních doplňků, home decor sortimentu a kosmetiky se sídlem v Praze.

V roce 2020 provozovala síť 11 vlastních výdejen v Česku.

Internetový obchod s módou Zoot byl v posledních několika letech jedním z prvních, které českým zákazníkům představily možnost nakupovat oblečení online.

Společnost ale v letech 2018 a 2019 bojovala s vysokým zadlužením. Koncem roku 2019 dokonce byla nucena své závazky přestat splácet úplně.

Pohledávky vůči společnosti nakonec získala investiční společnost Natland. Ta e-shop v loňském roce v insolvenční reorganizaci přes společnost Company New také převzala.

Kromě prodeje přes nová výdejní místa hledá vedení módního e-shopu i další místa, přes která svůj byznys rozjet. Část sortimentu prodává například přes velké e-shopy Mall.cz a Alza.cz.

Reklama

Doporučované