Článek
Seznamte se s firmou, která dodává interiérovou elektroniku světovým automobilkám a kam se všichni jezdí učit, jak do práce zapojit roboty, rozšířenou realitu a digitální dvojčata.
Při výběru nového vozu spotřebitelé touží po dokonalém požitku z jízdy. Pokud jim ho chcete dopřát, neobejdete se v odvětví automotive bez digitalizace. Proto Continental Automotive Czech Republic pokračuje v započaté digitalizaci výroby a adaptaci na koncept Průmyslu 4.0.
Co je Průmysl 4.0 a proč je digitalizace stěžejní
Průmysl 4.0 je koncept, který vznikl v Německu a často se používá k popisu propojených „inteligentních továren“, které jsou řízeny daty a umělou inteligencí. Průmysl, obchod a služby projdou v konceptu Průmyslu 4.0 v příštích deseti letech radikální změnou. Digitalizace a vylepšená analytika povedou nejen k lepším a agilnějším firmám, ale také pomohou propojit digitálně nativní pracovní sílu s aplikacemi. A to se právě daří firmě Continental.
V brandýském závodě Continental neustále sledují moderní trendy a technologie. Mnohé z nich následně testují, a pokud vidí přínos, pak je implementují do výrobních i dalších procesů. Své zkušenosti pak předávají v rámci celé skupiny Continental dále. To vše je součástí transformace s cílem stát se modelovým plně digitálním závodem Průmyslu 4.0.
Digitalizace a automatizace je v Continental Automotive zajištěna těmito již fungujícími realizacemi:
- Implementace 5G sítě pro komunikaci mezi roboty
- Použití virtuální reality ve výrobě i pro zaměstnance
- Multifunkční hala a digitální inovace pro zaměstnance
Rychlejší komunikace mezi roboty díky 5G síti
Privátní síť 5G využívá Continental Automotive ve svém závodě v Brandýse nad Labem pro komunikaci mezi různými zařízeními i třeba autonomními vozidly. Celkem závod plánuje připojit v rámci nové sítě, kterou vybudovala společnost T-Mobile, více než tisíc zařízení a senzorů. Signál sítě pokrývající 5 000 m2 výrobní plochy zajistí osm přístupových bodů (radio dots) sítě 5G. Nicméně je možné jednoduše síť dále rozšiřovat.
![](http://d39-a.sdn.cz/d_39/c_img_QO_BA/s5FEG/seznam-advertorial-continental.jpeg?fl=cro,0,0,4096,2304%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
V Brandýse používají robotizaci k větší efektivitě práce
Privátní síť 5G je nezbytnou podmínkou pro přechod na plně digitální firmu v rámci konceptu Průmysl 4.0. Postupně budeme do této sítě připojovat další a další roboty, senzory i jiné prvky tak, abychom maximálně využili jejích předností, které nám přinesou vyšší efektivitu výroby, omezí odstávky z důvodu nečekaných poruch zařízení a umožní mít větší přehled o celém výrobním řetězci.
Jak pomáhá 5G síť při práci v halách?
- Větší propojení výrobních zařízení, ale i třeba autonomních vozidel pohybujících se po průmyslovém areálu zvýší efektivitu i bezpečnost.
- Díky nízké latenci umožní tamním zaměstnancům také dlouhodobější práci v prostředí rozšířené či virtuální reality.
- 5G síť přispěje také k úsporám nákladů a času při školení pracovníků či prediktivní údržbě, kdy včas zamezí potenciálním závadám, a neomezí tak standardní provoz jejich výrobních linek.
Virtuální realita jako běžný nástroj
Virtuální realita šetří čas a také peníze. Dokladem je instalace nové linky pro výrobu automobilových displejů v Continentalu. V čem je linka unikátní? Její instalaci totiž předcházelo spuštění jejího digitálního dvojčete ve virtuální realitě, kde si zaměstnanci mohli vše předem vyzkoušet a otestovat.
Co je digitální dvojče
Digitální dvojče je přesná kopie plánované výrobní linky ve virtuálním prostředí, která slouží k testování, simulaci a odhalování procesních chyb ještě předtím, než je reálné zařízení skutečně postaveno a uvedeno do provozu.
Nová linka se připravuje několik měsíců a následně se ještě týdny či měsíce upravuje tak, aby jako celek fungovala co nejlépe. To je samozřejmě časově i finančně velmi náročné. Proto jsme se rozhodli pro takzvané virtuální zprovoznění, a i přes vyšší počáteční investici do virtuální reality a modelu linky se tyto náklady rozhodně vyplatily.
Investice do zatím největší výrobní linky byla pro firmu, která dodává interiérovou elektroniku světovým automobilkám, díky využití virtuální reality o desetinu levnější.
![](http://d39-a.sdn.cz/d_39/c_img_QQ_7/zcfCN/seznam-advertorial-continental.jpeg?fl=cro,0,0,4096,2732%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Společnost Continental používá virtuální realitu například ke školení svých zaměstnanců
Hlasové ovládání místo psaní: Continental vybaví auta generativní umělou inteligencí
Společnost Continental zahajuje spolupráci s Google Cloud, a společně tak budou dodávat generativní umělou inteligenci do automobilů. Řidiči budou moci díky systému na bázi umělé inteligence se svým vozem přirozeně mluvit a ptát se na cokoliv – od stavu svého auta až po zajímavosti na cestě.
Continental se tak stane jedním z prvních dodavatelů pro automotive na světě, který začlení technologii umělé inteligence přímo do počítače ve voze.
Co se od svého vozu dozvíte:
- hotely nebo turistické atrakce, které se nacházejí po cestě,
- zajímavosti o historických budovách, okolo kterých projíždíte,
- konkrétní informace o vozidle, např. tlak pneumatik nebo kde se nachází USB port.
![](http://d39-a.sdn.cz/d_39/c_img_QI_z/sjYCS/seznam-advertorial-continental.jpeg?fl=cro,0,0,750,490%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Umělá inteligence vám u možní mluvit se svým autem
Ve spolupráci se společností Google zavádíme umělou inteligenci do kabiny vozu a nabídneme řidičům intuitivní ovládání. Využijeme k tomu náš vysoce výkonný chytrý počítač a předpokládáme, že naše řešení bude připraveno do výroby za pouhých 18 měsíců, které věnujeme jeho vývoji. Naše vize auta založeného na softwaru se tak stává realitou.
Do konce roku 2024 sjede z výrobních linek 30 automobilů různých značek vybavených vysoce chytrým počítačem od společnosti Continental.