Hlavní obsah

Na vlně digitalizace. Brandýský Continental implementuje budoucnost do praxe

Foto: continental.com

V brandýském závodě Continental neustále sledují moderní trendy a technologie

Digitalizace. Je to jako zaklínadlo moderní firmy, která chce být na trhu ve svém odvětví konkurenceschopná. To vědí také v brandýské továrně Continental Automotive, která představuje modelový závod pro digitalizaci.

Článek

Seznamte se s firmou, která dodává interiérovou elektroniku světovým automobilkám a kam se všichni jezdí učit, jak do práce zapojit roboty, rozšířenou realitu a digitální dvojčata.

Při výběru nového vozu spotřebitelé touží po dokonalém požitku z jízdy. Pokud jim ho chcete dopřát, neobejdete se v odvětví automotive bez digitalizace. Proto Continental Automotive Czech Republic pokračuje v započaté digitalizaci výroby a adaptaci na koncept Průmyslu 4.0.

Co je Průmysl 4.0 a proč je digitalizace stěžejní

Průmysl 4.0 je koncept, který vznikl v Německu a často se používá k popisu propojených „inteligentních továren“, které jsou řízeny daty a umělou inteligencí. Průmysl, obchod a služby projdou v konceptu Průmyslu 4.0 v příštích deseti letech radikální změnou. Digitalizace a vylepšená analytika povedou nejen k lepším a agilnějším firmám, ale také pomohou propojit digitálně nativní pracovní sílu s aplikacemi. A to se právě daří firmě Continental.

V brandýském závodě Continental neustále sledují moderní trendy a technologie. Mnohé z nich následně testují, a pokud vidí přínos, pak je implementují do výrobních i dalších procesů. Své zkušenosti pak předávají v rámci celé skupiny Continental dále. To vše je součástí transformace s cílem stát se modelovým plně digitálním závodem Průmyslu 4.0.

Digitalizace a automatizace je v Continental Automotive zajištěna těmito již fungujícími realizacemi:

  • Implementace 5G sítě pro komunikaci mezi roboty
  • Použití virtuální reality ve výrobě i pro zaměstnance
  • Multifunkční hala a digitální inovace pro zaměstnance

Rychlejší komunikace mezi roboty díky 5G síti

Privátní síť 5G využívá Continental Automotive ve svém závodě v Brandýse nad Labem pro komunikaci mezi různými zařízeními i třeba autonomními vozidly. Celkem závod plánuje připojit v rámci nové sítě, kterou vybudovala společnost T-Mobile, více než tisíc zařízení a senzorů. Signál sítě pokrývající 5 000 m2 výrobní plochy zajistí osm přístupových bodů (radio dots) sítě 5G. Nicméně je možné jednoduše síť dále rozšiřovat.

Foto: continental.com

V Brandýse používají robotizaci k větší efektivitě práce

Privátní síť 5G je nezbytnou podmínkou pro přechod na plně digitální firmu v rámci konceptu Průmysl 4.0. Postupně budeme do této sítě připojovat další a další roboty, senzory i jiné prvky tak, abychom maximálně využili jejích předností, které nám přinesou vyšší efektivitu výroby, omezí odstávky z důvodu nečekaných poruch zařízení a umožní mít větší přehled o celém výrobním řetězci.
Petr Bařina, vedoucí týmu Smart Automation

Jak pomáhá 5G síť při práci v halách?

  • Větší propojení výrobních zařízení, ale i třeba autonomních vozidel pohybujících se po průmyslovém areálu zvýší efektivitu i bezpečnost.
  • Díky nízké latenci umožní tamním zaměstnancům také dlouhodobější práci v prostředí rozšířené či virtuální reality.
  • 5G síť přispěje také k úsporám nákladů a času při školení pracovníků či prediktivní údržbě, kdy včas zamezí potenciálním závadám, a neomezí tak standardní provoz jejich výrobních linek.

Virtuální realita jako běžný nástroj

Virtuální realita šetří čas a také peníze. Dokladem je instalace nové linky pro výrobu automobilových displejů v Continentalu. V čem je linka unikátní? Její instalaci totiž předcházelo spuštění jejího digitálního dvojčete ve virtuální realitě, kde si zaměstnanci mohli vše předem vyzkoušet a otestovat.

Co je digitální dvojče

Digitální dvojče je přesná kopie plánované výrobní linky ve virtuálním prostředí, která slouží k testování, simulaci a odhalování procesních chyb ještě předtím, než je reálné zařízení skutečně postaveno a uvedeno do provozu.

Nová linka se připravuje několik měsíců a následně se ještě týdny či měsíce upravuje tak, aby jako celek fungovala co nejlépe. To je samozřejmě časově i finančně velmi náročné. Proto jsme se rozhodli pro takzvané virtuální zprovoznění, a i přes vyšší počáteční investici do virtuální reality a modelu linky se tyto náklady rozhodně vyplatily.
Petr Bařina, vedoucí týmu Smart Automation

Investice do zatím největší výrobní linky byla pro firmu, která dodává interiérovou elektroniku světovým automobilkám, díky využití virtuální reality o desetinu levnější.

Foto: continental.com

Společnost Continental používá virtuální realitu například ke školení svých zaměstnanců

Hlasové ovládání místo psaní: Continental vybaví auta generativní umělou inteligencí

Společnost Continental zahajuje spolupráci s Google Cloud, a společně tak budou dodávat generativní umělou inteligenci do automobilů. Řidiči budou moci díky systému na bázi umělé inteligence se svým vozem přirozeně mluvit a ptát se na cokoliv – od stavu svého auta až po zajímavosti na cestě.

Continental se tak stane jedním z prvních dodavatelů pro automotive na světě, který začlení technologii umělé inteligence přímo do počítače ve voze.

Co se od svého vozu dozvíte:

  • hotely nebo turistické atrakce, které se nacházejí po cestě,
  • zajímavosti o historických budovách, okolo kterých projíždíte,
  • konkrétní informace o vozidle, např. tlak pneumatik nebo kde se nachází USB port.
Foto: gogogle.com

Umělá inteligence vám u možní mluvit se svým autem

Ve spolupráci se společností Google zavádíme umělou inteligenci do kabiny vozu a nabídneme řidičům intuitivní ovládání. Využijeme k tomu náš vysoce výkonný chytrý počítač a předpokládáme, že naše řešení bude připraveno do výroby za pouhých 18 měsíců, které věnujeme jeho vývoji. Naše vize auta založeného na softwaru se tak stává realitou.
Philipp von Hirschheydt, člen výkonné rady společnosti Continental a ředitel divize Automotive

Do konce roku 2024 sjede z výrobních linek 30 automobilů různých značek vybavených vysoce chytrým počítačem od společnosti Continental.

Toto je sponzorovaný text tvořený ve spolupráci se zadavatelem. Článek nevytváří redakce Seznam Zprávy.

Doporučované