Hlavní obsah

Seznamka: Dvacet plus a budeš první ženou na Měsíci, slibuje miliardář

Foto: Profimedia.cz

Japonský miliardář, podnikatel v módě, milovník umění a první cestující na Měsíc Júsaku Maezawa.

13. 1. 17:06

Čtyřiačtyřicetiletý Japonec a módní magnát Júsaku Maezawa má být prvním turistou, který se dostane na oběžnou dráhu Měsíce. Po rozchodu s přítelkyní si teď prostřednictvím vlastní internetové seznamky hledá životní partnerku, se kterou by cestu v kosmické lodi Starship společnosti SpaceX podnikl. O vybírání osudové lásky vznikne i dokumentární show.

Článek

Ještě předloni japonský miliardář sliboval, že s sebou na měsíční orbitu vezme šest až osm umělců, jelikož je nadšený sběratel umění.

Nedávno se ale rozešel se sedmadvacetiletou herečkou Ayame Gouriki, a tak se jeho plány změnily. Na cestu, kterou si podle majitele amerického vesmírného podniku Elona Muska koupil za „hodně peněz“, poptává ženskou společnost. S dotyčnou by chtěl po takovém zážitku strávit i zbytek života.

„Jak na mě čím dál tím víc doléhají pocity osamělosti a prázdnoty, uvažuji pouze nad jednou věcí: zachováním lásky k jediné ženě,“ píše Maezawa v inzerátu na webové stránce založené pod doménou AbemaTV, jejíž název se skládá z jeho vlastních iniciál.

Excentrik má i požadavky

Módní magnát pro svůj „projekt“ vymyslel podle listu Japan Times i jméno: „Dear Moon“, v překladu „Drahý Měsíci“. Na jeho nabídku mohou odpovědět ženy, které splňují miliardářův seznam požadavků: svobodná, starší dvaceti let, vždy pozitivní a se zájmem o cestování do vesmíru.

Firma SpaceX naplánovala misi na rok 2023 a má být první cestou na Měsíc s lidskou posádkou od roku 1972, ve kterém Spojené státy skončily s vesmírným programem Apollo.

Milenci úplňku. Koncem března bude jasno

Uvedená japonská streamovací služba, která svoji doménu miliardáři zapůjčila, bude o hledání jeho životní lásky a spolucestující na oběžnou dráhu Měsíce vysílat i dokumentární sérii s titulem Full Moon Lovers (volně přeloženo Milenci úplňku). Zájemkyně, které do 17. ledna na inzerát odpoví, se automaticky přihlásí i do natáčení show a stanou se součástí následného tříměsíčního výběrového procesu.

„Hledám životní partnerku. Se svojí budoucí ženou pak chci naši lásku a světový mír vyzpěvovat až z vesmíru,“ dodává Maezawa v online žádosti. Koncem ledna vybere finalistky, které s ním v polovině února půjdou na „vyřazovací“ rande, o měsíc později už na „speciální“ rande a koncem března si podle harmonogramu zveřejněného na jeho stránkách vybere tu jedinou osudovou.

Milion jenů za retweet. Přes dvě miliardy za obraz

Dokumentární série se řadí mezi další projekty japonského excentrika, jenž kupříkladu minulý týden slíbil rozdat miliardu jenů, tedy asi 208 milionů korun, za sdílení jeho twitterového příspěvku z Nového roku. Údajně šlo o sociální experiment, v rámci kterého měl každý z první tisícovky lidí obdržet po jednom milionu. Maezawa chtěl údajně sledovat, jak lidem výhra změní život a zda jim přinese štěstí. Podle bulváru tím vytvořil nejsdílenější tweet v historii.

Magazín Forbes odhaduje majetek, kterým Júsaku Maezawa disponuje, zhruba na dvě miliardy dolarů, tedy asi 45 miliard korun. Z toho většinu utrácí za umění, jako třeba rekordních 110,5 milionu dolarů za obraz Hlava od Jeana-Michela Basquiata. Dražba v newyorské aukční síni Sotheby’s z malíře udělala v roce 2017 nejdražšího amerického umělce v historii.

Bývalý bubeník módním magnátem

Maezawa byl i členem stejnojmenné punkové kapely, ve které působil jako bubeník. S podnikáním začal koncem 90. let, a to rovněž v hudebním průmyslu. V roce 2004 založil internetový obchod s oblečením Zozotown a móda z něj udělala miliardáře, jak dodává server BBC. Podle něj se jmění módního magnáta přibližuje dokonce ke třem miliardám dolarů.

Streamovací službu AbemaTV, pod kterou miliardářova internetová seznamka funguje, provozuje japonský vývojář videoher CyberAgent a televizní síť TV Asahi. Jejím cílovým publikem je mladší generace, která se odklání od sledování tradičních televizních pořadů. Právě tu chce Maezawa dokumentární sérií o hledání životní lásky zasáhnout.

Sdílejte článek

Reklama

Doporučené