Hlavní obsah

Štyrského obraz Metamorfóza se v on-line aukci prodal za skoro 18 milionů korun

Foto: Seznam Zprávy

Ilustrační snímek.

Reklama

Obraz Jindřicha Štyrského Metamorfóza se v dnešní aukci v Praze prodal za 17,9 milionů korun včetně aukční přirážky.

Článek

Vyvolávací cena oleje byla 6,5 milionů korun. Dražba českého a zahraničního moderního umění, kterou Topičově salonu na Národní třídě pořádala 1. Art Consulting, se kvůli epidemickým restrikcím konala výhradě on-line. ČTK to řekl ředitel společnosti Jiří Rybář. Nového majitele má obraz Ulice v Locronanu od Jana Zrzavého. Cena začínala na 4,5 milionů korun, kupec nakonec za dílo zaplatí i s přirážkou přes 6,6 milionů korun.

Na aukci se vydražila výtvarná díla celkem za zhruba 70 milionů korun, prodalo se skoro 80 procent z celkem 177 nabízených položek. Zájemci se mohli přihlásit přes web nebo telefon, kvůli současným restrikcím nebyla možná osobní účast dražitelů. Rybář ocenil, že i přes nynější omezení byl zájem o aukci značný.

Protikoronavirová opatření loni nezasáhla tuzemský aukční trh tolik, jak odborníci předpokládali. Sběratelé a investoři na aukcích utratili více než miliardu korun, což z loňského roku učinilo pátý nejúspěšnější v historii českého trhu s uměním, řekl ČTK v prosinci odborník na aukční trh Jan Skřivánek.

Hned dvakrát se loni na podzim přepisoval celkový žebříček nejdražších děl. Nejprve začátkem října, když se obraz Toyen, Piková dáma z roku 1926, na aukci Adolf Loos Apartment and Gallery prodal za 78,65 milionů korun. Podruhé pak koncem listopadu, kdy na aukci Galerie Kodl Kupkova abstrakce Divertimento II z druhé poloviny 30. let vystoupala na 90,24 milionů korun.

Aukce v Topičově salonu byla jednou z prvních v letošní jarní sezoně, která se rozjíždí navzdory pokračujícím opatřením proti šíření koronaviru. Předaukční výstavy pořádají galeristé individuálně a samotné dražby se konají vesměs po internetu. Trvají třeba dva týdny, kdy je možné celou dobu přihazovat. Některé společnosti plánují tradiční sálové akce s dodržováním rozestupů a dalších podmínek odpovídající pandemické situaci.

Reklama

Doporučované