Hlavní obsah

Technologické firmy nejsou moc vidět, ale vydělávají, říká Kamil Koupý

Foto: Miloš Čermák, Seznam Zprávy

Podnikat v online byznysu začal před dvaceti lety, kdy naprogramoval web Osobnosti.cz. Dnes je Kamil Koupý majoritním vlastníkem skupiny s půlmiliardovým obratem.

Reklama

Článek

Hostem 119. dílu podcastu Jedno procento je Kamil Koupý. Majoritní vlastník skupiny firem Dignity, který říká: „Mým cílem není vybudovat naleštěnou jedničku. Ale baví mě hledat příležitosti a rozjíždět nové projekty.“

Kamil Koupý je takový „neviditelný“ muž českého internetového byznysu. Nenápadně vyhlížející čtyřicátník je majoritním vlastníkem skupiny Dignity, která patří s obratem přes půl miliardy korun na českém internetu spíše k větším rybám. Byť jste o ní možná nikdy neslyšeli.

Zato jste asi slyšeli o firmě Tiscali, která v devadesátých letech měla ambice stát se českou internetovou jedničkou, stejně jako několik dalších firem. Ale zůstalo jen o plánů. Následoval propad do bezvýznamnosti a pak pomalý návrat na scénu, u kterého už byl Kamil Koupý.

Podíl v Tiscali získal výměnou za svůj projekt Osobnosti.cz. V té době už měl za sebou zkušenosti projektového manažera a obchodníka ze Seznamu. Od roku 2009 pracuje na tom, aby o Tiscali a dalších firmách z jeho portfolia bylo zase slyšet a aby byly vidět.

Jak se to daří? Co pro růst a vývoj nových projektů znamenala pandemie? A jakou roli mají v podnikatelské kariéře neúspěchy?

O tom všem jsme spolu mluvili. A také o tom, jak se pracuje na home office, když máte čtyři děti, či o tom, jaký význam měly pornoservery v internetovém byznysu. Samozřejmě zcela seriózně.

Příjemný poslech.

Jedno procento

Co byste dělali, kdyby vám v telefonu zbývalo jen poslední procento baterie? Jaká je vaše nebezpečná myšlenka? Bude za 10 let svět lepší, nebo horší než dnes? Jedno procento je podcast Miloše Čermáka s lidmi, kteří ho zajímají a baví.

Vychází na Seznam Zprávách, na Spotify, v Apple Podcasts a dalších aplikacích.

Archiv Jednoho procenta najdete tady, další podcasty Seznam Zpráv tady. Co máme zlepšit? Jaký díl vás bavil nejvíc? Své postřehy, podněty a tipy nám můžete posílat na audio@sz.cz.

Reklama

Doporučované