Hlavní obsah

Trať z Brna do Střelic bude hotová zřejmě na konci příštího roku

Foto: Shutterstock.com

Ilustrační snímek.

Reklama

Na elektrifikaci trati z brněnských Horních Heršpic do Střelic na Brněnsku pracují železničáři už více než čtyři měsíce. Dosud tam dokončili základy trakčních stožárů u první traťové koleje, kde zároveň opravují železniční svršky.

Článek

Práce tam začaly v létě po mnohaletém úsilí i soudních sporech. Hotovo má být na konci příštího roku, následovat bude elektrifikace navazujícího úseku do Zastávky u Brna, uvedla dnes v tiskové zprávě mluvčí Správy železnic Nela Friebová.

V úseku vznikají nové zastávky Brno – Starý Lískovec a Ostopovice, což umožní výrazně lépe obsloužit jihovýchod Brna. „V prvním případě stavbaři vybudovali šikmý přístupový chodník, který spojí budoucí ostrovní nástupiště s novým podchodem. V místě zastávky v Ostopovicích přestavují most, který bude sloužit jako přístupová cesta k nástupišti u druhé traťové koleje. Díky rozšíření se pod něj vejde také chodník pro cestující,“ dodala Friebová.

Nová nástupiště budou také u první koleje na dvou nynějších zastávkách. V Troubsku je cestující najdou na druhé straně přejezdu, na zastávce Střelice dolní se poloha nástupišť nezmění. Ve stanici Střelice vznikne ostrovní nástupiště přístupné mimoúrovňovým podchodem. Všechny zastávky budou bezbariérové.

Desetikilometrový úsek mezi Brnem a Střelicemi, který je již dvoukolejný, bude elektrifikován střídavou trakční soustavou. Současně dostane nové zabezpečovací zařízení, které se bude po dokončení ovládat dálkově z brněnského hlavního nádraží. Traťová rychlost se zvýší na 120 kilometrů za hodinu. Než však bude na trati funkční zabezpečení systému ETCS, budou vlaky jezdit stovkou. Náklady na stavbu činí 2,7 miliardy korun. Následovat bude rekonstrukce tratě do Zastávky, položení druhé koleje a taktéž elektrifikace. Díky celkové modernizaci, která má stát přes čtyři miliardy korun, se provoz vlaků zrychlí.

První etapa modernizace a elektrifikace měla začít už letos na jaře. Majitelé hospody v Troubsku ale napadli stavební povolení. Se stížností nakonec neuspěli. Stavbu řadu let také komplikoval spor se spolkem Voda z Tetčic, který řešil i soud. Rozhodl ve prospěch Správy železnic.

Reklama

Související témata:

Doporučované