Hlavní obsah

Uhříněves zlomena, oslavoval Havlíček na Twitteru. Dostal ostrou odpověď

Foto: PETR TOPIČ / MAFRA / Profimedia', Profimedia.cz

Ministr dopravy Karel Havlíček napsal na Twitteru, že se mu podařilo zlomit MČ Praha 22.

Městská část Praha 22 - Uhříněves ve čtvrtek vydala dlouho očekávané územní rozhodnutí o dostavbě Pražského okruhu. Stavbu má na starosti Ministerstvo dopravy prostřednictvím Ředitelství silnic a dálnic.

Článek

Vydání územního rozhodnutí k části Pražského okruhu má verbální dohru mezi politiky.

Ministr dopravy Karel Havlíček (za ANO) na svém twitterovém účtu uvedl, že důležitý krok k velmi exponované dopravní stavbě se podařilo udělat díky tomu, že se Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) podařilo městskou část Praha 22 - Uhříněves zlomit.

Starosta Uhříněvsi se proti této interpretaci vůči ministrovi ostře ohradil na Twitteru, a dokonce nazval člena vlády vulgárním výrazem.

„Uhříněves zlomena. Panoptikum, kdy klíčový Pražský okruh 14 měsíců nelogicky blokoval úředník z Uhříněvsi, je u konce. Po tlaku Ministerstva dopravy a Ředitelství silnic a dálnic jsme konečně získali územní rozhodnutí,“ napsal Havlíček.

„Pane ministře, jste dobytek a píši vám to jako starosta Uhříněvsi. Proč Ministerstvo pro místní rozvoj pověřilo vydáním územního rozhodnutí náš stavební úřad, když tato řízení k dálnicím jinak řeší vaše ministerstvo? Myslíte, že u nás o to někdo stál? Nikoho jste se v roce 2018 neptali a rovnou to na nás hodili,“ napsal Vojtěch Zelenka.

Foto: Twitter / Vojtěch Zelenka

Odpověď starosty Uhříněvsi na výpad Karla Havlíčka.

Foto: Twitter / Karel Havlíček

Ministr dopravy oslavil vydání klíčového dokumentu po svém.

Úřad pražské městské části s číslem 22 vydal ve čtvrtek nepravomocné územní rozhodnutí pro obří dopravní stavbu, na kterou hlavní město čeká už desítky let. Obce a městské části obklopující chystaný okruh ale mají vůči stavbě řadu námitek.

Uhříněves je malá městská část, agendou kolem komplikované stavby jí musela finančně vypomáhat Praha. Zástupci Uhříněvsi proto vyjádření ministra Havlíčka odmítají.

„Tomuto dokumentu předcházely dva roky vysilující práce zaměstnanců úřadu a týmu lidí okolo. Snaha byla opravdu velká. O to víc je zarážející a naprosto hloupé vyjádření pana ministra Karla Havlíčka,“ uvedl předseda Komise výstavby a územního plánování Ondřej Lagner.

„Hnutí ANO za celých sedm let nebylo schopno s SOKP 511 (část plánovaného Pražského okruhu, pozn. red.) cokoli udělat, ačkoli bylo u moci. Ministerstvo pro místní rozvoj našemu úřadu tuto zakázku přidělilo v roce 2018, aniž by se kohokoli zeptalo. Takto ohromnou stavbu má řešit specializované oddělení stavebního úřadu, které existuje. Není možné, aby to řešil provinční malý stavební úřad. Není možné, aby vydání územního rozhodnutí měla na starost jedna konkrétní referentka. Nikdo nic neblokoval a už rozhodně ne nelogicky,“ dodal Lagner.

Podle dřívějších informací by stavba 12,6 kilometru dlouhého úseku mohla začít letos nebo příští rok. Do provozu by komunikace mohla být uvedena v roce 2025. Předpokládaná cena je téměř 9,4 miliardy korun bez DPH, uvádí ŘSD.

Související témata:

Doporučované