Hlavní obsah

Unilever chce za miliardu eur ozelenit prací prášky a čističe záchodů

Foto: Wikimedia

Ilustrační fotografie.

Reklama

Společnost Unilever, která vlastní čisticí prostředky Persil, Domestos a Cif, investuje jednu miliardu eur, aby z těchto produktů zmizely složky na bázi fosilních paliv. Měla by tak snížit dopad na životní prostředí až o pětinu.

Článek

Cílem iniciativy „čistá budoucnost“, kterou firma Unilever založila, je vyvinout obnovitelné nebo recyklovatelné alternativy k chemikáliím, které se vyrábějí z ropy. Tyto látky obsahují čisticí produkty, jako je Cif, Domestos či Persil, které Unilever vlastní.

Společnost se tak rozhodla v rámci svého závazku odstranit do roku 2030 uhlíkové emise ze svých výrobků.

„Slýcháme znovu a znovu, že lidé chtějí cenově dostupnější udržitelné produkty, které jsou stejně dobré jako ty konvenční. Rychlý vývoj ve vědě a technice nám to umožňuje,“ uvedl Peter Ter Kulve, prezident společnosti Unilever pro domácí péči.

Unilever investoval miliardu eur do projektů v oblasti životního prostředí, které proběhnou v příštím desetiletí a mají zlepšit „zdraví planety“. Server The Guardian uvedl, že k tomu firma vložila další peníze do výzkumu a vývoje ekologických produktů. Společnost, která vlastní přes 400 značek, mezi které mimo jiné patří Dove, Rexona a Comfort, se také zavázala ke snížení množství vyprodukovaných plastových odpadků.

Vzhledem k tomu, že téměř polovina uhlíkové stopy, kterou výrobci čisticích prostředků zanechají, pochází z produktů vyrobených z ropných složek, se očekává, že reforma s ekologickými alternativami sníží jejich dopad na životní prostředí až o pětinu.

Kulve řekl, že je nezbytné prozkoumat širokou škálu alternativ k růstu v mezích naší planety. Unilever tak zkoumá řadu náhrad. Mezi nimi jsou chemické látky na bázi palmového oleje, nebo chemické látky získané z řas a plastového odpadu. Unilever doufá, že sdílením podrobností o svém projektu přispěje k transformaci celé ekonomiky. „Z popela fosilních paliv stoupá nové biohospodářství,“ uvedl Ter Kulve.

Už tento týden se první z inovací objeví v regálech obchodů ve Velké Británii. Prací prostředek Persil nyní obsahuje odstraňovač skvrn vyrobený z cukrové třtiny. Jeho lahev bude také ekologičtější, protože plast na její výrobu pochází z poloviny z recyklátu. Nádoba byla přepracována tak, aby obsahovala méně plastu, což sníží jeho produkci o 1000 tun ročně. Podobný osud brzy čeká i čisticí prostředek Cif.

Společnost má v úmyslu transformovat své produkty do udržitelnější varianty u svých značek po celém světě. „Jsme na velké cestě a to je výchozí bod,“ řekl Madhu Rao, vedoucí domácích čisticích prostředků ve společnosti Unilever.

Rao také uvedl, že během pandemie firma Unilever celosvětově zaznamenala zvýšenou úroveň poptávky po výrobcích spojených se zdravím a hygienou. Lidé totiž věnují více času čištění a dezinfikování svých domovů, čímž se snaží odstranit viry.

„Zvýšené povědomí o čistotě neodstraní klimatickou krizi, kterou všichni cítíme. Bitva našeho života je změna klimatu a spotřebitelé na to jsou velmi zaměřeni. Dvě třetiny spotřebitelů chtějí nakupovat udržitelnější výrobky a obaly,“ uvedl Rao.

Společnost Unilever je jedním z největších výrobců potravin a drogerie na světě. Své výrobky prodává ve více než 190 zemích světa včetně Česka. Vlastní značky jako Signal, Savo, Lipton, Algida, Magnum, Hellmann's nebo Ben & Jerry's. Snížit produkci plastu chce nejen u čisticích prostředků, ale také u obalů potravin.

Reklama

Doporučované