Hlavní obsah

Už chybí jen plavání. Česká firma simuluje nejtěžší závod světa

Hostem magazínu Byznys Lab byl Petr Samek, ředitel firmy VirtualTraining.Video: Silvie Friedmannová

 

Reklama

Vývojářská firma VirtualTraining z jihočeského Vimperka oznámila, že nejpozději od října chce spustit i aplikaci pro běžecké trenažéry. Češi tak budou ještě víc spolupracovat s nejsilnější triatlonovou značkou na světě Ironman.

Článek

Pandemie nemoci covid-19 urychlila jejich podnikání minimálně o dva roky, popsal v magazínu Byznys Petr Samek, který firmu VirtualTraining řídí. Dosud nabízeli placenou tréninkovou aplikaci pouze pro cyklisty.

„Ve spolupráci s Ironmanem chceme pokrýt jak cyklistickou, tak běžeckou část závodů. Způsob digitalizace je úplně stejný, jako když se připravuje cyklotrasa, a proto pro nás není až tak komplikované mít na začátku října připravenou podporu běžeckých trenažérů,“ vysvětlil Petr Samek.

VirtualTraining

Vývojářská firma zaměřená na sportovní aplikace, sídlí v jihočeském Vimperku.

Zabývá se vývojem indoor softwaru Rouvy určeného primárně pro cyklisty a triatlonisty.

Jde o tréninkovou aplikaci, která v kombinaci s trenažérem dokáže simulovat venkovní jízdu včetně reálné zátěže, výškového profilu trasy apod.

Během karantény zaznamenali ohromný nárůst zájmu o domácí tréninky, v březnu a dubnu letošního roku dokonce čtyřnásobný.

Na jaře, ještě před koronavirovou pandemií, firma podepsala spolupráci s prestižním švýcarským závodem Tour de Suisse. Ten se letos nakonec jede pouze digitálně v září - a jede se v aplikaci Rouvy. Tedy na trenažéru, ale v reálných kulisách švýcarských Alp.

Nejslavnější cyklistické etapové závody na světě

1. Tour de France /Francie, s tradicí od roku 1903/

2. Giro d‘Italia /Itálie/

3. Vuelta /Španělsko/

4. Tour de Suisse /Švýcarsko/

Ve firmě ale také museli v době šíření nového typu koronaviru zásadně přehodnotit způsob digitalizace nových tras. Do té doby si trasy natáčeli sami, kvůli zavřeným hranicím našli nové partnery v Itálii, ale třeba také v Asii, zejména v Indonésii, Singapuru nebo Vietnamu.

„Spektrum partnerů je široké, většinou jde o organizátory cyklistických závodů, ale třeba také o marketingové nebo regionální turistické agentury,“ vysvětlil Petr Samek. Stále jsou však podle něj lokality, o které by sice uživatelé stáli, ale není úplně jednoduché je natočit a zdigitalizovat, například v Kolumbii nebo Brazílii.

Reklama

Doporučované