Hlavní obsah

Vstup Topolánka do prezidentské kampaně přinesl zlom, tvrdí experti

Mirek Topolánek bude silným kandidátem, tvrdí odborníci.

 

Reklama

19. 11. 2017 16:40

Podle marketingových expertů bylo ohlášení Topolánkovy kandidatury v kampani zlomovým momentem. Ostatní kandidáty by mohl dotlačit k ostřejším vyjádřením.

Článek

Zlomový moment, který může ještě pořádně zamíchat kartami. Tak hodnotí vstup bývalého premiéra Mirka Topolánka do souboje o funkci hlavy státu přední marketingoví experti. S analýzou budoucnosti předvolebního vývoje v Česku přišla dnes agentura ČTK.

„Topolánek je kandidát, který, ačkoli si to zatím spousta lidí není schopna připustit, těmi volbami zahýbá, nějakým způsobem s nimi pohne,“ hodnotí jeho zapojení do kampaně předseda Institutu politického marketingu Karel Komínek. Splňuje totiž hned několik atributů, které jsou pro českého voliče klíčové. Má politickou zkušenost, umí vystupovat před lidmi a nechybí mu ani vize.

Podle oslovených odborníků na politický marketing má bývalý šéf ODS výhodu i v tom, že narozdíl od ostatních kandidátů v lidech budí emoce. Svou rétorikou by své soupeře navíc mohl donutit k silnějším vyjádřením, než s jakými v obavách o odliv voličů přicházeli doposud.

Kampaň odstartuje v prosinci

Topolánek svou kandidaturu na post hlavy státu oznámil na Ministerstvu vnitra těsně před uzavřením registrací. Podle konzultanta pro politický marketing Martina Joachymstála tím naboural strategii těch kandidátů, kteří počítali, že se společně porvou o místo v druhém kole, kde vyzvou Miloše Zemana.

„Řada z nich se plánovala do toho druhého kola v uvozovkách promlčet bez kontroverzních postojů a názorů, aby ztratili co nejméně potenciálních voličů,“ soudí Joachymstál.

Na tom, že kandidáti svou kampaň před sněmovními volbami utlumili, se shodují i další oslovení experti. Podle Komínka se nejvýraznější část prezidentské kampaně odehrála už před prázdninami. „Od konce srpna si zase prezidentští kandidáti uvědomovali, že pozornost se bude upírat na někoho jiného,“ uvedl. Hlavní část boje o Hrad pak podle jeho odhadu odstartuje koncem listopadu.

Favoritem zůstává Drahoš

Od začátku roku byli nejvýraznějšími tvářemi souboje o post hlavy státu především kandidáti, kteří pro nominaci na Hrad usilovali o podpisy voličů. Tam slavil největší úspěch bývalý předseda Akademie věd Jiří Drahoš. „Dostal se tím do role favorita a hlavního vyzyvatele obhajujícího prezidenta Miloše Zemana,“ řekl ČTK Joachymstál. Za ním se pak zařadil textař a podnikatel Michal Horáček.

Joachymstál předpokládá, že u příležitosti stého výročí vzniku Československa by se ústředními tématy kampaně v následujících měsících mohly stát otázky národních zájmů nebo postavení ČR v Evropě a ve světě. Podle Komínka se uchazeči budou chtít prezentovat jako lidé s kompetencemi a příběhem. „Kampaně se budou točit kolem jejich životního příběhu, ukazovat, čeho dosáhli,“ uvedl.

Sdílejte článek

Reklama

Doporučované