Hlavní obsah

Z Brna do Prahy a zpět. I mimo hlavní město se chtějí lidé oblékat jinde než v řetězcích

Jak velký byznys jsou fashion markety? Vyděláme si na sebe, říká organizátorka.Video: Adam Junek

 

Reklama

Fenomén fashion marketů roste. Touží skutečně Češi po originální tvorbě?

Článek

Různých akcí podporujících malé české výrobce originálních oděvů, doplňků či šperků přibývá. Konají se většinou nepravidelně buď venku, nebo v různých nevyužívaných industriálních stavbách. Teď jeden z těchto projektů – Mint Market – zkouší spustit jakýsi kamenný „supermarket“ s českou designovou tvorbou.

„Stálý pravidelný trh budeme zkoušet tři měsíce od září. Co bude potom, se uvidí podle úspěchu,“ říká organizátorka Mint Marketů Lenka Kolářová.

Jaké jsou trendy? Jak se vybírají tvůrci na fashion markety? Slyší Češi na originální tvorbu? Není to jen pražský fenomén? A na kolik pořádání takové akce vyjde? Podívejte se v rozhovoru nahoře.

A co v Česku zatím chybí? „V Maďarsku hodně fungují prodejci, kteří pracují s cyklozbožím. Designovými produkty na kola. Třeba vyrábějí různé zvonky, nosiče a podobně - a to třeba tady v Čechách moc nevidíme,“ říká Kolářová s tím, že je to vlastně s ohledem na to, jací jsou Češi cyklonadšenci, s podivem.

A jak byznys s originální českou módou vnímají organizátoři konkurenčního Dyzajn marketu, který se koná nepravidelně na piazzetě Národního divadla a nedávno se rozrostl i do prostor Nové budovy tohoto kulturního svatostánku? Podívejte se zde:

Designéři si na trzích za svou tvorbu ručí vlastní hlavou. Nemohou prodávat šunt, říká zakladatelka Dyzajn marketu.Video: Adam Junek

Připomeňte si také celý pořad Dobrý byznys, který se fenoménu fashion marketů věnuje:

Dobrý byznys: Jsou ochotni si Češi připlatit za designové kousky, nebo je to jen pro „alternativce”?Video: Adam Junek

Reklama

Související témata:

Doporučované