Hlavní obsah

Piloti se během letu porvali v kokpitu dopravního letadla

Foto: Profimedia.cz

Airbus A318 společnosti Air France, snímek je ilustrační.

Reklama

aktualizováno •

Aerolinky AirFrance odvolaly své dva piloty. Stalo se tak kvůli jejich rvačce v kokpitu letadla při letu na lince Ženeva-Paříž.

Článek

O případu dvou pilotů informovaly samotné aerolinky Air France. Rvačka se v kokpitu odehrála při letu na lince Ženeva-Paříž. K incidentu podle nedělního prohlášení společnosti došlo v červnu. Letecká společnost nicméně zdůraznila, že let i přistání zpět na zemi proběhly bezpečně.

Pilot a kopilot se poprali krátce po vzletu, uvádí britský server The Guardian. Drželi se za límce a vzájemně se uhodili. Vypjatou situaci ukončili další členové posádky. Jeden z nich pak až do konce letu s oběma piloty v kokpitu zůstal.

Francouzské aerolinky tím reagovaly na zveřejněnou zprávu vládní agentury pro bezpečnost v letectví BEA, která upozorňovala na pochybné jednání pilotů Air France hned v několika případech. Podle agentury piloti této společnosti mezi lety 2017 až 2022 jednali nejméně čtyřikrát na základě vlastního úsudku místo toho, aby se řídili bezpečnostními protokoly.

Air France se dále zavázaly zlepšit trénink svých pilotů a informovaly o spuštění vlastního bezpečnostního auditu.

Krize letectví v Evropě?

Tisíce pasažérů čekajících na zpožděný let, dlouhé fronty na bezpečnostní kontrole i zcela zrušené cesty se v letošní hlavní sezoně staly každodenní realitou mnohých evropských letišť.

Bizarní případ se odehrál i minulý týden na lince ze súdanského Chartúmu do etiopské metropole Addis Abeba. Přistání letadla etiopských aerolinek se zdrželo, jelikož oba piloti v kokpitu usnuli a minuli cílové letiště.

O kuriózním případu napsal server BBC News. Boeing kvůli spícím pilotům nezahájil včas sestup a přistál až při druhém přiblížení. Letecká společnost Ethiopian Airlines incident vyšetřuje. Podle něj se letečtí dispečeři pokoušeli posádku několikrát kontaktovat, ale neuspěli. Piloty vzbudil teprve výstražný tón poté, co se po přeletu cílové kóty odpojil autopilot.

Někteří vyjadřovali šok nad tím, jak mohli piloti tak lehkovážně ohrozit bezpečnost letu. Jiní zase mají pro přepracované piloty pochopení a problém vidí spíše v tom, jak únavu pilotů v kokpitu řeší zaměstnavatelé a regulátoři letecké dopravy.

Reklama

Doporučované