Hlavní obsah

Zavedli ve firmě výplatu kdykoli, produktivita práce stoupla o třetinu

Foto: Advanto.cz

Martin Fortelný, zakladatel technologického startupu Advanto.

Reklama

13. 9. 8:00

Jak získat a udržet si pracovníky na trhu práce postiženém absolutním nedostatkem kvalifikovaných lidí, řeší dnes firmy ve velkém. Dochází tak k situacím, kdy se o jednoho zaměstnance přetahuje i několik firem.

Článek

Ani několik tisíc k platu navíc, delší dovolená, ani různé příspěvky nebo benefity ale nakonec firmám loajalitu zaměstnanců nemusí zajistit.

V době, kdy logistická firma DoDo zažívala velký obchodní růst, řešila, jak získat desítky nových lidí a především jak si udržet ty stávající. V tu dobu se v Česku objevil úplně nový technologický startup Advanto nabízející dosud nevídanou službu: možnost vybrat si část odpracované výplaty kdykoli v měsíci. Jde o moderní verzi zálohy, kterou si zaměstnanci, kontraktoři či brigádníci mohou vybrat jednoduše přes aplikaci v mobilním telefonu či na počítači podle toho, jak zrovna potřebují. Nemusí tak čekat na patnáctého, kdy jim na účet konečně přistane měsíční výplata.

Vedení DoDo nová služba Advanto, jejímiž zakladateli jsou dva mladí podnikatelé Martin Fortelný a Jan Kölbl, zaujala natolik, že se ji po několika společných schůzkách a podrobnějším zkoumání rozhodli jako jedna z prvních firem v Česku zavést pro své kurýry. Že šlo o šťastný krok, se ukázalo velmi záhy: Produktivita kurýrů, kteří aplikaci využívají (kromě výběru výplaty mimo jiné i pro sledování své docházky a odpracovaných směn), stoupla o třetinu. Dvě třetiny kurýrů navíc tvrdí, že firmu díky zavedení nového benefitu vnímají mnohem pozitivněji než dříve a sami se považují za loajálnější.

„Vnímám spokojenost našich kurýrů se službou Advanto. Kurýři jsou skupina velice citlivá na jakékoliv změny ve svém přímém odměňování, mají perfektní informace o nabídce u konkurence a to je hodně ovlivňuje při rozhodování, pro jakou firmu budou pracovat. Přijde nám fér, aby měli ke svým odpracovaným penězům přístup okamžitě, kdykoli potřebují. Mohou tak flexibilně hradit své osobní výdaje, jak přicházejí,“ říká k zavedení služby finanční ředitelka DoDo Viera Slota Gecková.

Boj o zaměstnance se nyní v Česku rozhořel naplno

Firmy prakticky ze všech odvětví hlásí: „Nabíráme!“ A snaží se nové zaměstnance získat všemi možnými způsoby. Podle pravidelného šetření Svazu průmyslu a obchodu a ČNB počítají firmy pro příští období s průměrným růstem mezd o 3 %. Kromě peněz se dalším nejvýznamnějším lákadlem pro nábor stala flexibilita ve všech oblastech – od typu úvazku přes místo a pracovní dobu, pokud to jde, až po oblast odměňování. „Lidé kvitují možnost vybrat si výplatu kdykoli, klidně hned po odpracované směně nebo týdnu. Z vedení firem stále častěji slyšíme, že peníze a rychlý přístup k nim začínají zaměstnanci považovat za nový standard. Naší misí je, aby půjčky do výplaty, nebo obecně nevýhodné a nebezpečné půjčky, zmizely z trhu. Aby lidé vůbec neměli potřebu je využívat,“ přeje si podnikatel Martin Fortelný, zakladatel služby Advanto.

Foto: Advanto.cz

Služba Advanto nabízí mnoho benefitů

Aktuálně mají ke službě Advanto v Česku přístup tisíce zaměstnanců. Kromě kurýrů DoDo ji využívají například lidé z Dáme Jídlo nebo srovnávače pojištění Srovnejto.cz, mezi nejnovější přírůstky patří česká divize nadnárodní skupiny Lagardère Travel Retail, která čítá bezmála 3 000 zaměstnanců a provozuje pobočky mezinárodních značek jako Burger King, Costa Coffee nebo RELAY. „Chtěli jsme našim zaměstnancům nabídnout nový typ benefitu, který jim pomůže především při řešení nenadálých finančních situací. Rychlý a snadný přístup k vlastní odpracované výplatě může být zásadní pro udržení finanční stability. Důležitou roli hraje podle nás i soukromí, které aplikace poskytuje, a fakt, že celý proces je online a nevyžaduje složitou administrativu,“ vysvětluje důvody zavedení Advanta personální ředitelka Lagardère Travel Retail Eva Kyselová a dodává, že zájem mezi zaměstnanci byl po spuštění služby enormní a překvapil i samotné vedení.

Integrace je rychlá a nestojí zaměstnavatele ani korunu

„Naučili jsme se především to, že každá firma je unikát se svými specifickými potřebami. A těmto potřebám se umíme dobře přizpůsobit. Máme jednoduchou univerzálně použitelnou technologii. Její jednotlivé funkce ale dokážeme poskládat jako modul podle toho, co daná společnost od služby očekává. Integrace Advanta do firmy trvá řádově několik dnů, danou společnost nestojí ani korunu a nijak nenaruší fungování IT či jiných firemních oblastí. V Dáme Jídlo, což je jeden z našich klíčových klientů, s nadsázkou rádi říkají, že o nás ani neví, což je pro ně ideální. Mají na mysli fakt, že s Advantem nemají žádnou administrativu na své straně,“ popisuje jednu z výhod Advanta Martin Fortelný. Za další výhodu považuje i velké zaměření na koncové uživatele a jejich skutečné potřeby. „Absolvovali jsme desítky hodin rozhovorů s personálními řediteli i zaměstnanci, ptali jsme se jich na jejich potřeby, očekávání, nejčastější životní situace a upravovali náš produkt tak, aby odrážel realitu života zaměstnanců ve 21. století. A výsledkem jsou tisíce výplat vybraných přes Advanto řádově v milionech korun a skvělá zpětná vazba od uživatelů i firem,“ říká Fortelný.

Bitva o zaměstnance se odehraje v retailu

Zatímco v loňské podzimní sezoně jsme byli svědky masivních náborových kampaní v logistice, letos budou podle Fortelného o pracovní síly bojovat hlavně velké obchodní řetězce. A právě jim dokáže Advanto zásadně pomoci. „Tržby v maloobchodu po skončení tvrdého lockdownu rostou, Češi utrácejí karanténní úspory. Dostupnost cestování i jiných zážitků je stále částečně omezená, a tak se lidé soustředili na nákup věcí. Pro firmy v retailu je zásadní, aby oslovily kandidáty včas a zajistily benefity, které budou reflektovat, co uchazeči hledají,“ podotýká Martin Fortelný.

Tento článek nevyjadřuje názor redakce.

Sdílejte článek

Doporučované