Hlavní obsah

Zavřené kavárny Marlenku nezastavily. Expanduje a čeká velký růst

Marlence se daří obsazovat nové trhy a nové prodejní kanály.Video: Zuzana Hodková

 

Reklama

Sedm a půl milionu vyrobených dortů za více než půl miliardy korun. Zavřené kavárny a restaurace nastartovanou Marlenku loni nezastavily. Získala nové trhy a prodejní kanály a chystá se na růst po pandemii.

Článek

Nekonečný pás, ze kterého sjíždí tisíc dortů každou hodinu. Nezastavila ho ani pandemie koronaviru. I když zavřela kavárny a restaurace, tedy místa, kde Marlenka prodává, tržby firmy za loňský rok přesto překročily půl miliardy korun.

Firma hlásí 7,53 milionů vyrobených výrobků a tržby přes 526 milionů korun.

„Koronavirus ovlivnil naše tržby jen mírně, spíš se dá mluvit o stagnaci. Na mnoha trzích se nám dařilo, protože mnoho našich partnerů našlo příležitosti v jiných segmentech trhu,“ vysvětluje Nshan Avetisjan - syn zakladatele a zástupce firmy.

Podívejte se, jak se vyrábí dorty Marlenka. Vyzkoušeli jsme si to ještě před pandemií.Video: Zuzana Hodková, Seznam Zprávy

Například ve Slovinsku, kde polovinu tržeb dělá firma právě v zavřených kavárnách a restauracích, loňský rok přinesl nárůst tržeb o 20 procent. „Třeba v Turecku se ale prodeje propadly výrazně. Dostali jsme se však na jiné trhy, do jiných destinací a tam se našim partnerům podařilo dostat do řetězců, ve kterých jsme nebyli,“ dodává Avetisjan.

Firma aktuálně působí v 50 zemích světa - nově na trzích na Arabském poloostrovu nebo v Jižní Koreji.

V letošním roce proto Marlenka očekává hned po odeznění pandemie výrazný růst.

Reklama

Doporučované