Hlavní obsah

Polovina „vlků“ z Trdlokafe je pryč. Lákaly je vysoké provize

Foto: René Volfík, Seznam Zprávy

Prodejna Trdlokafe.

Ještě loni skupina Twistcafe Group na webu hledala dravé obchodníky, doslova „vlky“ prodávající licence na prodejny s trdelníky Trdlokafe. Nyní se holding s polovinou obchodního týmu rozešel, protože brzdí expanzi.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Skupina Twistcafe Group se v loňském roce změnila na fabriku prodávající licence na provoz různých franšízových značek, hlavně však prodejen trdelníků Trdlokafe a bublinkových čajů Bubblify.

O prodej franšíz se staral tým několika desítek obchodníků, kteří předtím prodávali například dluhopisy nebo pojistky. Holding se však nyní rozhodl další expanzi zbrzdit. Má to přímý dopad i na obchodníky Twistcafe Group.

„Nyní máme patnáct až dvacet interních obchodníků. Měli jsme jich dvojnásobek. Avšak vzhledem k omezení nabídky z naší strany jich už nepotřebujeme tolik. Víme, že když se nám podaří zajistit jakoukoliv dobrou lokalitu, tak si ji okamžitě rozeberou klienti, které už máme. Nepotřebujeme další klienty, kteří budou přicházet zvenku,“ řekl v rozhovoru pro SZ Byznys šéf Twistcafe Group Radek Klein.

Na webu skupiny je přitom stále k vidění náborový inzerát v angličtině hledající nové obchodníky.

„Koho hledáme? Vlka,“ uvádí inzerát v části napsané kapitálkami a výrazně větším fontem, než je zbytek textu.

Foto: Twistcafe Group, SZ

Náborový inzerát pro obchodníky do Twistcafe Group.

Vlk z Wall Street

Termín „vlk“ upomíná v kontextu finančního světa na postavu agresivního a bezohledného obchodníka, kterou ve filmu Vlk z Wall Street režiséra Martina Scorseseho ztvárnil v roce 2013 herec Leonardo DiCaprio.

„Trdlokafe hledá skutečného vlka, který si jako obchodní zástupce bude prodejem franšíz vydělávat až 500 000 korun měsíčně,“ stojí dále v inzerátu.

Podle spolumajitele Twistcafe Group Kleina jsou provize obchodníků ve skupině podobné jako například u realitních makléřů.

Foto: Twistcafe Group, SZ

Část inzerátu slibující výdělek až půl milionu korun měsíčně.

„Provize jsou různě odstupňované, ale v průměru bych řekl, že jsou mezi čtyřmi až pěti procenty,“ poznamenal šéf Twistcafe Group.

Ve zmíněném inzerátu na webu Twistcafe Group je uvedeno, že skupina již na provizích vyplatila 30,9 milionu korun. „Plánujeme vyplatit dalších 125 milionů v nadcházejícím roce,“ uvádí inzerát.

Foto: Twistcafe Group, SZ

Informace o výši vyplacených provizí v Twistcafe Group.

Z metadat příslušné stránky vyplývá, že obsah byl zveřejněn v říjnu 2023. Naposledy byl upraven v květnu 2024.

Po očištění od zrušených rezervací prodala skupina za loňský rok 358 franšíz. O rok dříve to bylo 70 licencí. O silný růst se postaral mimo jiné rozšířený tým obchodníků.

„Obchodníci nejenže klienty přivádějí, musejí se o ně také dlouhodobě starat. Musejí jim poskytovat veškerou péči tak, aby měl klient všechny informace, a pokud se objeví nějaký zádrhel, tak to musejí řešit. Musejí zkrátka pro klienta dělat první poslední,“ popsal fungování obchodníků Klein.

Firma však aktuálně počet potřebných obchodníků kvůli cílenému snížení celkového výkonu přehodnotila.

„Podle prvních tří měsíců letošního roku to vypadalo, že za letošek budeme na tisíci prodejnách. Tolik provozoven bychom však s našim týmem nezvládli postavit, takže jsme museli začít brzdit. Budeme tedy spíše dodávat prodejny, na které jsme již uzavřeli smlouvy, než dramaticky podepisovat nové,“ podotkl Radek Klein z Twistcafe Group.

Za letošní rok plánuje holding podepsat přes pět set franšízových smluv. To bude stále o něco více než loni. Růst už ovšem nebude tak dramatický jako o rok dříve.

V rámci Twistcafe Group je aktuálně v provozu 322 prodejen. Nejvíce z nich tvoří značka Trdlokafe, v zahraničí vystupující jako Twistcafe. Druhou nejpočetnější skupinou značek je Bubblify a Oxo prodávající bublinkové čaje. V letošním roce skupina do své sítě přidala ještě květinářství Kytky od Pepy.

Holding dlouhodobě vyzdvihoval svou zahraniční expanzi včetně USA. Nyní se však Twistcafe Group z amerického trhu stahuje. Přehodnocuje působení také v dalších zemích. V zahraničí vidí aktuálně největší příležitosti v Německu.

Související témata:
Twistcafe Group
Trdlokafe
franšíza
franšízing

Doporučované