Hlavní obsah

Soud schválil prodej jindřichohradecké úzkokolejky Gepard Expressu

Foto: Profimedia.cz

Vlaky Jindřichohradeckých místních drah, ilustrační fotografie.

Soud v Českých Budějovicích schválil prodej Jindřichohradeckých místních drah (JHMD) firmě Gepard Express za 83 milionů korun. Nový majitel plánuje obnovit provoz, přesný termín ale kvůli složité situaci neslibuje.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Českobudějovický soud povolil prodej majetku Jindřichohradeckých místních drah (JHMD) brněnské společnosti Gepard Express. Vyplývá to z úterního usnesení dostupného v insolvenčním rejstříku. Gepard Express nabídkou 83 milionů korun minulý týden porazil konkurenta ve výběrovém řízení a věřitelský výbor JHMD s nabídkou souhlasil. Majitel Gepard Expressu Albert Fikáček by chtěl zprovoznit alespoň část dráhy co nejdříve. Ale s ohledem na komplikovanou situaci způsobenou téměř tříletou nečinností a táhnoucím se insolvenčním řízením však nechce slibovat žádný termín.

„Protože soud v dosavadním průběhu zpeněžování nezaznamenal žádné nedostatky ani překážky, vyslovil s nejvyšším urychlením v zájmu včasného restartu obnovy provozu souhlas s tím, aby insolvenční správce dokončil zpeněžování podniku dlužnice (JHMD) společnosti Gepard Express,“ uvedl soudce Zdeněk Strnad v usnesení.

Českobudějovický soud vyhlásil konkurz na zadlužené Jindřichohradecké místní dráhy na konci března. Firma dluží skoro 350 milionů korun, podnik je v úpadku od podzimu 2022. Do prvního kola, kdy byla minimální částka 100 milionů korun, se nikdo nepřihlásil. Proto následovalo druhé kolo s minimálním vkladem 78 milionů korun. Do něj se přihlásili dva zájemci, Gepard Express a společnost Fexlin. Obě firmy se pak o úzkokolejku střetly ve třetím kole, které se uskutečnilo formou licitace. Gepard Express v něm nabídl 83 milionů korun a Fexlin 81,3 milionu korun.

K prodeji bylo 15 nádraží včetně budov, sedm z nich lze využívat pro rekreační ubytování. Dále se prodávaly dvě úzkorozchodné tratě z Jindřichova Hradce do Nové Bystřice a z Jindřichova Hradce do Obrataně, lokomotivy a vagony, různá vozidla či vybavení apartmánů, dopravních kanceláří, čekáren, kanceláří a opravny vozidel.

JHMD loni získala povolení k provozu na tratích Nová Bystřice – Hůrky a Jindřichův Hradec – Kamenice nad Lipou. Vlaky jezdily jen v úseku Nová Bystřice a Hůrky. Věřitel Jan Kysela připravil reorganizační plán, který ale většina věřitelů letos v únoru nepřijala a Kysela následně plán stáhl. Českobudějovický soud pak na konci března vyhlásil konkurz.

Související témata:
Úzkokolejky

Doporučované