Hlavní obsah

Nová výzva pro AI firmy. Jak to vlastně všechno prodat

Foto: Shutterstock.com

Ilustrační foto.

Velcí hráči zabývající se umělou inteligencí hledají vývojáře, kteří umí programovat a zároveň komunikovat se zákazníky. Chtějí tím rozšířit používání pokrokových technologií ve firmách.

Článek

Společnosti Anthropic, OpenAI a Cohere začaly zaměstnávat úplně nový typ zaměstnanců. Shánějí experty, kteří jim budou pomáhat vylepšit jejich AI modely a zároveň je budou umět prodat.

Společnost OpenAI založila takový tým lidí na začátku tohoto roku a očekává, že se do roku 2025 rozroste na přibližně 50 inženýrů, uvedl pro Financial Times Arnaud Fournier, který vede tým odpovědný za Evropu a Střední východ. Společnost Anthropic uvedla, že v letošním roce svůj tým plnící stejný úkol rozšíří na pětinásobek.

Podle údajů z pracovní platformy Indeed se v roce 2025 prudce zvýšil počet pracovních inzerátů na tyto typy pozic v oblasti AI zaměřených na obsluhu pro zákazníky. Měsíční počet pracovních nabídek se mezi lednem a zářím letošního roku zvýšil o více než 800 procent.

Spousta podniků v různých oborech se snaží zavádět nástroje umělé inteligence, ale často neví, jak s nimi pracovat, a tak dochází ke znehodnocení investice. „Banka má zcela odlišné potřeby než startup, který vyvíjí produkt založený na umělé inteligenci,“ popsala pro Financial Times vedoucí aplikované umělé inteligence ve společnosti Anthropic Cat de Jongová.

Nic Prettejohn, vedoucí AI ve Velké Británii ve společnosti Palantir, skupině zabývající se datovou inteligencí, nazval tento přístup „objevováním produktů zevnitř“. „Chcete vytvořit něco, co když představíte zákazníkovi, tak ten řekne: ‚To je revoluční změna‘,“ dodal.

Společnost Palantir uvedla, že v této oblasti byla průkopníkem již před téměř dvěma desítkami let a podobní experti nyní tvoří přibližně polovinu jejího pracovního personálu.

Tento koncept pochází z armády, kde byli vojáci vysíláni do zahraničních zemí. Společnost Palantir vyslala své lidi do afghánských a iráckých vojenských základen, továren v středozápadní části USA a také do ropných rafinérií.

Společnost často vysílá k zákazníkům dvojici zaměstnanců, kteří jsou interně nazýváni „Echo“ a „Delta“. První z nich má za úkol odhadnout, co zákazník potřebuje, zatímco druhý má technické dovednosti k tomu, aby to vytvořil.

Prettejohn řekl: „(Technici nasazení v terénu) vědí, že jediná hodnota softwaru nespočívá v tom, jak vynikající je jeho kód nebo jak krásný je jazyk… Má hodnotu pouze tehdy, pokud má význam pro konečného zákazníka.“

Napodobit Palantir

Společnosti zabývající se umělou inteligencí doufají, že budou moci napodobit způsob, jakým tuto roli využívá společnost Palantir. Spoluzakladatel a výkonný ředitel společnosti Cohere Aidan Gomez uvedl, že nasazení inženýrů na začátku smlouvy se zákazníkem pomáhá budovat dlouhodobé a trvalé vztahy.

„Na začátku práce zapojujeme inženýry, abychom zajistili, že zákazníci dostanou přesně to, co potřebují, a poté, co jsou společnosti v provozu, jejich počet snižujeme,“ řekl Gomez.

Ačkoli podobní experti představují relativně malou část pracovní síly skupin zabývajících se umělou inteligencí, společnost OpenAI uvedla, že poptávka po těchto rolích překonala její očekávání.

Skupina tento přístup využila k přizpůsobení své technologie pro společnost John Deere, výrobce zemědělských strojů, s cílem pomoci vytvořit přesnější zemědělské nástroje. Výsledkem bylo, že zemědělci snížili používání chemických postřiků o 60 až 70 procent.

Fournier z OpenAI řekl: „Zjišťujeme, co zákazníci v různých odvětvích skutečně potřebují, společně experimentujeme a inovujeme, a tyto poznatky pak pomáhají posunout výzkum a nabídku produktů OpenAI na základě toho, co funguje v reálném světě.“

Doporučované