Článek
Některým klientům od pondělního večera nefungují internetové služby banky Moneta Money Bank. Výpadek podle stížností postihl jak webové rozhraní, tak i bankovní aplikaci. Podle uživatelů na sociálních sítích k tomu došlo v pondělí pozdě večer.
„Vážení klienti, někteří z vás mohou mít aktuálně potíže při přihlášení do Internet Banky a Smart Banky. Omlouváme se za komplikace a na odstranění chyby intenzivně pracujeme,“ napsala banka na svém facebookovém účtu.
Podle mluvčí Monety Money Bank Lucie Leixnerové banka před polednem výpadek neevidovala, problém se však může vyskytovat u některých operátorů, například u T-Mobile. „Pokud se někomu nepodaří přihlásit, ať se obrátí na naši zákaznickou linku,“ řekla a zdůraznila, že nešlo o kybernetický útok a že data klientů jsou v bezpečí. Někteří čtenáři Seznam Zpráv nicméně upozorňují, že porucha stále trvá.
V případě, že by některý klient zaznamenal kvůli výpadku škodu, je podle Leixnerové k dispozici reklamační formulář, přes který je možné požádat o náhradu škody. „To je pak individuální jednání,“ dodala.
Výpadky internetového bankovnictví nejsou ničím ojedinělým. Naposledy v polovině listopadu postihla několikahodinová neplánovaná odstávka internetové i mobilní bankovnictví Raiffeisenbank.
Za výpadky obvykle stojí technické chyby. Například rozsáhlý výpadek internetového bankovnictví i webových stránek hned několika českých bank ze srpna 2023 ale měli na svědomí hackeři. Útok typu DDoS, jehož principem je zahlcení internetových stránek velkým množstvím požadavků, měla podle poradenské společnosti PwC na svědomí ruská hackerská skupina.
Nedostupnost bankovních služeb mohou způsobit i plánované odstávky. Například Banka Creditas kvůli přechodu na nové bankovní systémy v listopadu na několik dní odstavila internetové a mobilní bankovnictví a na jeden den dokonce uzavřela všechny své pobočky. Do jednoho říjnového víkendu plánované odstávky koncentrovaly ČSOB a Česká spořitelna. Banky se obvykle snaží odstávky plánovat právě na víkendy a na noční hodiny.
Aktualizace: Do textu jsme doplnili vyjádření mluvčí Moneta Money Bank Lucie Leixnerové













