Hlavní obsah

Apple terčem vtipů. Trojitý fotoaparát, zpomalené selfie i ceny iPhonů přinesly vlažné reakce i kritiku

Tim Cook a za ním všechny barevné variace nového iPhonu 11.Video: Jan Marek, AP, Reuters

 

Reklama

Apple v Kalifornii představil své napjatě očekávané novinky ze světa médií a hlavně technologií. Vedle herního předplatného, streamovací služby, sedmé generace iPadu nebo nové generace hodinek Apple Watch strhly největší pozornost samozřejmě iPhony. Jejich představení ale vyvolalo spíše vlažné, až negativní reakce. Proč?

Článek

Zřejmě největším, pokud ne jediným opravdovým lákadlem, se pro většinu uživatelů jablíčkových smartphonů stal čip A13 Bionic, který je srdcem celé jedenáctkové řady.

Delší výdrž jablek. Dvojitý a trojitý fotoaparát

Podle Applu je tím nejvýkonnějším, který byl kdy do chytrých telefonů implantován. V praxi s ním iPhone 11 vydrží o hodinu, verze Pro o čtyři a Max o pět hodin déle.

Další vylepšení se týká fotoaparátů o rozlišení 12 megapixelů. iPhone 11 má v zadní části dva objektivy, které nabídnou širokoúhlé snímky o záběru 120 stupňů. Model Pro dokonce tři – běžný, širokoúhlý a teleobjektiv – a natáčet umí na všechny najednou. To a 4K kvalita nahrávání už v některých běžných uživatelích vyvolaly reakce, že jde o nadbytečně profesionální apro ně neužitečné vybavení.

Slofie? Uživatelé dělají vtipy na lenochody, následně i ceny

Vtipy sociálními sítěmi kolovaly i co se týče nové funkce všech tří telefonů – vytvářet zpomalené selfie, takzvané slofie (z angl. slow-motion selfies). Slovní hříčky teď často směřují k lenochodům, v orig. slothies.

A zesměšňování neunikla ani cenová dostupnost. Oproti loňsku je levnější pouze iPhone 11, a to o 1 500 korun. Zákazníci si ho mohou zakoupit za 20 990 korun v základní, 64GB verzi. Model Pro – první s takovým označením – i Max jsou už poněkud dražší. Podle českého webu firmy Apple začínají na částkách 29 900 a 32 990 korun.

Úspěch je nejistý

Předchozí modely mají nicméně zlevnit. Podle odborníků ale není jisté, zdali snížení ceny základního modelu nebo technická vylepšení, která nejsou typicky applovsky revoluční, uspějí na trhu. Zvlášť na tom čínském, kde je konkurence co do kvality i ceny a podíl Applu na něm stále oslabuje – v posledním čtvrtletí o více než půl procenta.

Reklama

Doporučované