Hlavní obsah

„Bublinky“ překonaly očekávání. Češi vypili 19 milionů lahví navíc

Jak se vyrábí šumivá vína. Reportáž ze Starého Plzence, sklepů společnosti Bohemia Sekt.Video: Petra Krmelová

 

Reklama

V Česku roste obliba šumivých vín. Meziročně jejich prodeje v maloobchodě vzrostly o 24 procent. SZ Byznys to potvrdily údaje výzkumné agentury Nielsen, která aktuální čísla prodejů zpracovala.

Článek

Do restaurací a na večírky přestal největší tuzemský výrobce šumivých vín v době lockdownů dodávat ze dne na den.

Uzavřené provozovny v gastronomii a zákaz pořádání veřejných akcí prodeje sice zásadně snížily, na druhou stranu zájem Čechů producenta ze Starého Plzence překvapil. Češi pili víc doma a objednávali alkohol online přes e-shopy.

Bohemia Sekt

  • Výroba je ve Starém Plzenci.
  • Ve sklepích někdejšího pivovaru vzniká šumivé víno dvěma způsoby. Oba jsou francouzského původu.
  • První lahve slavnostně otevřeli američtí vojáci v den osvobození Starého Plzence. Během oslav vypili 37 000 lahví.
  • V kategorii šumivých vín a sektů je jedničkou na tuzemském trhu (60 až 70 procent).

Od února do června se v maloobchodě prodalo co do objemu o 17,5 procenta více než za stejné období loňského roku. Za posledních 12 měsíců pak v maloobchodě stoupl celkový objem prodaných litrů dokonce téměř o čtvrtinu, což představuje v přepočtu na lahve o 19 milionů víc.

Mimo jiné to ve Starém Plzenci, kde sekty vznikají, přičítají i novince roku.

„Je patrné, že roste zájem o varianty sektů určené k neformálním příležitostem, jde například o typ Ice, podávaný na ledu,“ uvádí Martin Fousek, marketingový ředitel společnosti, s tím, že loňský počin se stal nejúspěšnější novinkou v padesátileté historii značky.

A trend se nepotvrzuje pouze v Česku. Zájem o tento typ nápoje roste podle výrobce i ve všech okolních zemích. Ve větší míře se totiž pijí i prosecca. Jedno z nich, které patří k celosvětově nejúspěšnějším značkám, má český výrobce také pod svými křídly.

Značky patřící do Bohemia Sektu

  • Víno Mikulov
  • Habánské sklepy
  • Vinařství Pavlov
  • Chateau Bzenec

S bublinkami i bez nich

Češi nakoupili i víc lahví tichých vín, meziročně o 10 procent. Celkový maloobchodní trh tichých vín za posledních 12 měsíců dosáhl na necelých 71,5 milionu litrů a v předposledních 12 měsících to bylo 64,5 milionu litrů. Klasická vína ale nedokázala vykompenzovat propad spotřeby v gastronomii nebo přímo u vinařů.

Reklama

Doporučované