Hlavní obsah

Češi vymysleli další inovaci. Místo chytré stélky rovnou chytrá podešev

Pro sportovce i po úrazech. Česká firma testuje chytrou podešev.

Reklama

1. 12. 2020 5:59

Chytrá stélka do bot české firmy miomove se chystá na sériovou výrobu. Firma během letoška odzkoušela i další novinku. Tlakové senzory plánuje zabudovat přímo do podrážky bot.

Článek

Běhat za vás nebude. Dokáže však přesně odhalit, kde při došlapu nebo odrazu chybujete. Speciální stélka, kterou vymysleli ve Slavičíně ve Zlínském kraji, tohle všechno dokáže ohlídat díky speciálním senzorům na bázi nanotechnologií. A data pošle rovnou do chytrého telefonu.

„Celý svět se zpomalil, takže jsme využili čas navíc ke zdokonalování funkcí a zjednodušování výroby hardwaru,“ uvedla pro SZ Byznys Barbora Malaníková, ředitelka firmy miomove.

Ještě v lednu plánovali, že se zaměří hlavně na spolupráci s obuvnickými značkami z USA, pandemie však celý obuvnický průmysl zbrzdila. Místo spolupráce s americkými firmami se proto zaměřili na menší evropské výrobce sportovní obuvi a zdravotnický sektor. Technologie může totiž pomáhat i v medicíně, například po zranění nohou.

Právě teď proto řeší sériovou výrobu a technologii nabízí výrobcům obuvi nově jako rehabilitační pomůcku v ortopedii nebo fyzioterapii. Dosud cílili hlavně na běžce nebo sportovce všeobecně.

A projekt chtějí dostat o krok dál. Místo do stélky zabudovat chytrou technologii rovnou do podešve. V miomove jsou přesvědčeni, že to bude technologicky ještě jednodušší.

„Stačí pod úrovní klenby vytvořit prostor pro uložení hardwaru, síť se senzory po celé ploše stélky je velmi flexibilní, takže nebude problém ji umístit nad hardware a na tuto vrstvu se bude vkládat komerční stélka výrobce obuvi. Technologie v botě navíc bude lépe chráněná před mechanickým poškozením a uživatel nepozná, že by v botě mělo být něco nekomfortního, co tam nepatří,“ popsala ředitelka miomove Barbora Malaníková.

Projekt chytré stélky zajistil firmě v roce 2019 vítězství v soutěži Vodafone Nápad roku nebo ocenění Chytrá myšlenka Moravskoslezského kraje.

Sdílejte článek

Reklama

Doporučené