Hlavní obsah

Chlapci z thajské jeskyně se stali buddhistickými novici

Zachránění chlapci.Video: Veronika Krátká, Reuters

 

Reklama

Zachránění chlapci z thajské jeskyně včetně jejich trenéra vstoupili do buddhistického chrámu. Malí fotbalisté zde stráví devět dní. Vyjadřují tím poděkování za svůj bezpečný návrat.

Článek

Jedenáct chlapců a jejich fotbalový trenér, kteří byli tento měsíc zachráněni ze zaplavené jeskyně, budou ode dneška devět dní žít v buddhistickém chrámu ve městě Čchíengráj poté, co se z nich v rámci slavnostní ceremonie stali buddhističtí novici a z trenéra mnich. Informovala o tom agentura Reuters.

Chlapci se svým trenérem si už v úterý nechali oholit hlavy a dnes dorazili v mírném dešti a mlze k chrámu oblečení v bílých rouchách. Skupinka si vyslechla buddhistické liturgické zpěvy a poté všichni dostali šafránová roucha, která si oblékli na další část emotivního obřadu.

„Jejich životy se nyní změní. Tato zkušenost jim pomůže docenit dar, který jim dali jejich rodiče, a okusit dharmu,“ řekl místním sdělovacím prostředkům oficiální představitel chrámu.

Chlapci se budou během pobytu v chrámu učit základy, zásady a pravidla buddhismu, který je hlavním thajským náboženstvím. Jeden ze zachráněných chlapců je křesťan a této ceremonie se neúčastní.

Chlapci ve věku 11 až 16 let a jejich 25letý trenér byli v jeskyni uvězněni od 23. června kvůli stoupající vodě, která je přinutila ustupovat hlouběji do jeskynního komplexu. Všechny se nakonec podařilo postupně zachránit, poslední skupina byla vyproštěna 10. července.

Při záchranné akci jejich rodiče slíbili, že se z chlapců stanou buddhističtí novici jako poděkování za jejich bezpečný návrat a na památku jednoho ze záchranářů, který v jeskynním komplexu zemřel.

Dharma patří mezi základní termíny buddhismu a v jedné rovině funguje jako mravní zákon vypovídající o tom, co je dovolené, správné a prospěšné, a v další rovině pak je pojmem popisujícím, jak se věci mají, jak fungují a existují, tedy v podstatě jako přírodní a světový zákon o věčném vzniku a zániku.

Reklama

Doporučované