Hlavní obsah

Dát si burger, pak dezert a hurá do lázní. Slevový portál ukázal české chutě

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační fotografie.

Reklama

Česká společnost Slevomat je na trhu už deset let. Její vývoj ilustruje, kolik a za co Češi v průběhu dekády utráceli. Začátek táhly wellness pobyty, letos vládla dovolená v tuzemsku.

Článek

V prvním roce po odstartování Slevomatu byly nejprodávanější položkou vouchery na wellness. „Od té doby s námi do sauny nebo do wellness šlo více než 170 tisíc zákazníků, kteří utratili dohromady více než 236 milionů korun,“ počítá ředitel Slevomatu Ladislav Veselý.

Zákazníci na Slevomatu také často vyhledávali segment gastronomie. Ten může ukázat, jak se v průběhu let měnily trendy a preference ve stravování, útraty a chutě Čechů. První rok nejvíc bodovaly poukazy na dezerty a zmrzliny. Za celou dobu fungování firmy se pak prodalo přes 424 tisíc voucherů na zmrzliny a dezerty za více než 93 milionů korun. „V roce 2011 jsme slavili významný milník. Zhruba rok od založení firmy se podařilo prodat milion voucherů,“ prozrazuje Veselý.

Fenoménem roku 2012 byly podle Slevomatu návštěvy solárií. U Čechů však nebodovala dlouho a po čase od nich upustili, hlavně kvůli kritice zdravotníků. Odrazilo se to i na poptávce, ale zákazníci za ně stejně utratili 28 milionů korun. O rok později byl největší zájem o fotoknihy, v roce 2014 byly nejpopulárnější vouchery do restaurací na burgery.

Trendem roku 2015 se staly únikové hry. „Na sklonku roku 2015 jsme do nabídky zařadili první hry a ihned zaznamenaly fenomenální úspěch. Příležitosti se chytlo mnoho jednotlivců i subjektů a únikovek přibývalo v nabídce po desítkách,“ popisuje Veselý. Do konce roku se prodalo na tento druh zábavy původem z Japonska přes 1 000 voucherů za necelý milion korun. Zájem o únikové hry přetrvává, dodnes se jich na Slevomatu prodalo přes 144 tisíc a lidé za ně utratili více než 131 milionů korun.

Dominují nabídky pro volný čas

Slevomatu začala vévodit především zábava a trávení volného času. Za uplynulé čtyři roky se změnil v především zážitkový a cestovní portál. Stal se také nejvlivnějším hráčem na poli cestování po tuzemsku. Přes 730 tisíc lidí si na něm koupilo pobyt v Česku v celkové hodnotě 4,6 miliardy korun.

Zatímco v roce 2016 byly jedněmi z nejžádanějších položek jednodenní pobyty, loni a letos byly nejčastěji vyhledávané týdenní pobyty, ať už u moře, nebo na horách.

„Na zájem o jednodenní dovolené se lze dívat i tak, že v pokrizových letech se Češi museli k růstu vypracovat. Na radovánky zkrátka nebyl čas. Je ale patrné, že s rostoucí ekonomikou a díky tomu i rostoucí kupní silou se v posledních letech naučili užívat si. Patrné to bylo ve všech segmentech, od gastronomie přes zážitky, ať už sportovní a adrenalinové, nebo čistě relaxační. Výdaje za cestování to jen podtrhují,“ říká Veselý.

Loni firma dosáhla obratu 2,5 miliardy korun a má čtyři miliony registrovaných zákazníků. Slevomat vznikl v roce 2010, kdy ještě trvala finanční krize. Společnost lákala lidi na slevy. Úplně první nabídkou byl poukaz na koupi nápojů v kavárně Mama Coffee v hodnotě 100 korun. Dnes firma spolupracuje s malými podniky i nadnárodními společnostmi.

Reklama

Doporučované