Hlavní obsah

Dětská rouška je nejžádanější zboží dneška. Prodeje rostou o stovky procent

Foto: Shutterstock.com

Dětská rouška? Jedno z nejžádanějších zboží, říkají obchodníci (ilustrační foto).

Reklama

16. 4. 14:18

S návratem dětí do škol vzrostly prodeje dětských roušek a respirátorů ve specializovaných obchodech až o tisíc procent. Rodiče neváhají za roušky s motivem utratit i tisíce korun.

Článek

Obchodníci hlásí zvýšený zájem o dětské ochranné pomůcky. Češi začali více nakupovat roušky a respirátory v posledních dvou týdnech. Nákupy přímo souvisí s návratem alespoň části mladších dětí do škol a školek.

Rozvolnění z tohoto týdne se dotklo zhruba 400 tisíc dětí. Aby mohly znovu usednout do lavic, potřebují kromě negativního testu na covid-19 také roušky. Ty látkové, například ušité doma, už ale z epidemických důvodů nestačí.

Že jde dětské zboží nyní mimořádně na odbyt, potvrzují data největšího českého e-shopu Alza. „S návratem dětí do škol se prodeje dětských ochranných pomůcek za posledních pár dní několikanásobně zvýšily,“ říká divizní ředitel pro nákup a prodej Alzy Tomáš Urban.

Prudký nárůst objednávek pak zaznamenal i jeden z největších specializovaných tuzemských e-shopů OnlineRousky.cz. „Oproti březnovému průměru stoupla poptávka po dětských respirátorech o 249 %, zájem o dětské roušky se zvedl dokonce o 947 %,“ uvádí Petr Beneš, jednatel společnosti Online Medical, která obchod provozuje.

„V současnosti jsou u nás dětské nanoroušky jednoznačně nejprodávanějším zbožím,“ potvrzuje podobnou zkušenost také Lucie Konečná, provozní ředitelka obchodního portálu nanoSpace. Zlínský výrobce Spur eviduje u dětského zboží nárůst prodejů o 82 %.

Rodiče neváhají připlatit za design pro děti

Do dětských roušek různých druhů, ale například také pratelných antivirových šátků rodiny investují tisíce korun.

„Průměrná cena objednávky je 1 800 korun. Za nejprodyšnější ručně šité nanoroušky velikosti XS jsou rodiče zpravidla ochotni si připlatit, uvedla pro SZ Byznys Lucie Konečná z nanoSpace. „Z celkové hodnoty objednávky nanoroušky pro děti tvoří průměrně 534 korun,“ doplňuje data za zlínskou výrobní společnost Spur její obchodní manažer pro nanovlákenné produkty David Pospíšil.

„Jedna objednávka pak často obsahuje více balení v různých barvách nebo vzorech. Lze tedy říci, že se rodiče spíše předzásobují na delší období, než aby ochranné pomůcky pro děti objednávali každý týden. Průměrná výše objednávky dětských ochranných pomůcek vychází na necelých 850 Kč,“ spočítal Petr Beneš zkušenosti e-shopu OnlineRousky.cz.

Obrázky populárních pohádkových jednorožců, zvířat, vesmírné motivy nebo pestré barvy zvyšují cenu roušek řádově o desítky korun.

„Rodiče se při nákupu řídí nejen vlastnostmi produktu, ale právě u dětských roušek a respirátorů také jejich designem. Největším hitem jsou u nás nyní roušky s vojenským maskáčovým potiskem a roušky černé,“ uvádí divizní ředitel pro nákup a prodej Alzy Tomáš Urban. „Dětských ochranných pomůcek je na trhu velký výběr a skladem dostatečné množství,“ ujišťuje.

Dětský zákazník bude i dál důležitý, vědí výrobci. Zvlášť tehdy, pokud se při ústupu pandemie vrátí do škol další žáci a studenti.

Například čelákovická výrobní společnost Fermata proto startuje s juniorskou edicí zdravotnických roušek, jež jsou přizpůsobeny menší šířce obličeje. „Reagujeme tím na zvýšenou poptávku ze strany rodičů školáků, kteří se vracejí do tříd. Ozvláštnili jsme nanoroušky svítivě oranžovými a zelenými gumičkami. Děti mají rády pestré svítivé barvy,“ popsal pro SZ Byznys projektový manažer společnosti Fermata Jiří Frantík.

Sdílejte článek

Reklama

Doporučené